van der Horst

Australië: Ferrari met nieuwe livery naar seizoensopener

Ferrari SF90
Ferrari SF90
Tijdens de voorstelling van de Ferrari SF90 en bij de wintertesten eerder dit jaar waren de logo's "MISSION WINNOW" te zien op de Ferrari F1-wagen voor dit jaar. De tekst verwees naar een programma van sponsor Philip Morris en daarmee overtrad het Italiaanse team mogelijk de anti-tabakswetgeving in Australië. Ferrari bevestigde een tijdje geleden al dat het de bestickering van zijn wagens zou aanpassen, maar op een definitief ontwerp bleef het wachten. Tot nu, want het nieuwe ontwerp is klaar en dat is nog steeds gebaseerd op de matte rode onderlaag, maar nu met een verwijzing naar Scuderia Ferrari's 90e levensjaar in plaats van de gewraakte Philip Morris-logo's.
  • Hamofa Performance
Ferrari SF90 2019
Ferrari SF90 2019
"2019 is een speciaal jaar voor Scuderia Ferrari, aangezien het precies 90 jaar geleden was - in 1929 - dat het bedrijf werd opgericht door Enzo Ferrari en zijn vennoten. De naam van de wagen dit jaar, de SF90, lauwert reeds die verjaardag en daarbovenop heeft het merk uit Maranello besloten om deze gebeurtenis extra in de verf te zetten in Melbourne. Tijdens het weekend van de Grote Prijs van Australië zal het logo om 90 jaar Scuderia te vieren aanwezig zijn op de de SF90, de racepakken van de rijders en bepaalde uitrusting van het team", aldus Ferrari.

Lees ook: Ferrari onthult de SF90 van Vettel en Leclerc

Of hoe een verbod op reclame net de aandacht trok en de marketing-boys bij Philip Morris naar alle waarschijnlijkheid in hun handjes wrijven...

Foto's: Ferrari



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Formule 1 op woensdag 13 maart 2019.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons