Autosport.be jaaroverzicht - Stint 3: 50 Jaar Circuit Zolder

50 Jaar Circuit Zolder
Circuit Zolder vierde dit seizoen haar vijftigjarig bestaan, reden genoeg dus om de Limburgse omloop op te nemen in ons jaaroverzicht. In een nabij verleden ontving Circuit Zolder nog tien keer de Formule 1, maar die tijd ligt helaas achter ons. Onder impuls van algemeen directeur Thierry Deflandre werden nieuwe bronnen aangeboord en kwam er een hernieuwde focus, meer bepaald op groene technologie.
  • Powercars
Die groene technologie moet een speerpunt worden in de strategie van Circuit Zolder. Zo werd er de omloop te Terlaemen dit jaar onder meer de allereerste elektrische motorace afgewerkt en is 'clean week 2020', waar aandacht wordt besteed aan milieuvriendelijke mobiliteit, een van de jaarlijkse hoogtepunten. Daarnaast was Circuit Zolder dit jaar wederom strijdtoneel voor een van SRO's topkampioenschappen, de FIA GT series, terwijl we tevens de imposante Superstars International Series aan het werk zagen en ook liefhebbers van snelheid op twee wielen veelvuldig aan hun trekken kwamen. Ter gelegenheid van hun jubileum bracht Circuit Zolder overigens ook een boek uit, "50 Jaar Circuit Zolder" is te koop in de controletoren. Wat Circuit Zolder voor 2014 in petto heeft, blijft evenwel voorlopig nog een raadsel - afwachten welke evenementen de fans volgend seizoen voorgeschoteld krijgen!

Foto: Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Varia op dinsdag 3 december 2013.
  • STX Motorhomes