De toekomst van LMDh/Hypercar opgelijst: deel 3

Hyundai: vol voor waterstof

Daarnaast gaat men ook samenwerken met de universiteit van Leiden, die tot nu toe de enigen zijn die een prototype op waterstof hebben laten racen. Tot nu toe is Hyundai ook het enige merk dat zich toespitst op deze technologie, maar er werd wel duidelijk gemaakt door de ACO dat die wagens, net zoals voor de LMDh's indertijd, kans maken op eindwinst in de Franse klassieker.
Lamborghini: wachten op de bekendmaking

Nu als Lamborghini gaat toetreden zal dit ongetwijfeld zijn met een Multimatic-chassis, net zoals de andere VAG-merken en wordt er geopteerd voor een programma in beide kampioenschappen. De keuze is groot uit de teams die de wagen kunnen inzetten. KPAX Racing zou de grootste kanshebber zijn, terwijl er nog meer gegadigden zijn voor het FIA WEC. Maar er zijn nog kapers op de kust, want terwijl de grootste Amerikaanse teams al een project hebben in de klasse, wil Andretti Autosport niet achterblijven. Michael Andretti mikt vol op Lamborghini volgens Racer.com, vooral gezien de andere twee merken van VAG oftewel niet echt interesse hebben in een fabrieksprogramma oftewel al bezet zijn. Dit kan nog interessant worden in 2022.
Lexus: focus op GT3

Ligier: klaar indien nodig

Mazda: zware klappen tijdens de pandemie

Foto's: ACO - Racing International Photography - FFF Racing - AIM Vasser Sullivan - Ligier Automotive - Multimatic Motorsport
Tweet