Drie vragen aan Emilien Allart (#241 Zeknova)

In welke mate heeft die ervaring in de 24 Uur je geholpen om het juiste ritme te vinden in Zolder?
“Die kennismaking in Francorchamps was inderdaad handig om de auto onder de knie te krijgen. We hadden met het Zeknova-team enkele weken voor het startschot van het seizoen ook een testdag gepland in Zolder en bovendien zit de C1 me als gegoten. De optelsom van al die elementen resulteerde in een veelbelovende prestatie tijdens de eerste race.”In de kwalificatie liep het nog niet op wieltjes, in de race plots wel. Een verklaring?
“De nieuwe Zeknova-banden vragen een volledig andere set-up. Onze ophangingen waren veel te soepel en tussen de kwalificatie en de race hebben we druk moeten sleutelen. De auto gaf geen vertrouwen in de remzones en het bochtenwerk. We vonden een oplossing en dat liet zich meteen voelen: al in de eerste ronde van de race viel het op dat ik veel meer kon aanvallen. Ik verraste zelfs mezelf door na enkele knappe duels op te klimmen naar de tweede positie. Dat is waarom ik van de partij ben in de C1 Racing Cup: je leert racen en de juiste beslissingen nemen in het peloton.”En dan nu die stijgende lijn doortrekken naar Magny-Cours?
“Dat hopen we natuurlijk. In Zolder werd onze opmars gefnuikt door remproblemen, waardoor we sindsdien vol ongeduld uitkijken naar de wedstrijden in Magny-Cours. De ambitie is om ook daar te schitteren, maar dat hangt natuurlijk af van de evolutie die andere teams intussen hebben gemaakt. Een van onze troefkaarten is onze competitieve en homogene rijdersbezetting: Antoine (Amar, red.) en ik houden elkaar in evenwicht en dat is een motivatie om steeds weer het beste van onszelf te geven!”C1 Racing Cup
Tweet