Endurance-kortnieuws in aanloop naar 2022


*** De gebruikelijke manche in Detroit zal vanaf 2023 niet meer in Belle Isle Park verreden worden. De geruchten van de verhuis kwamen er na het vorige bezoek van IMSA en IndyCars in de stad. In september heeft het bedrijf van Penske nog een presentatie gegeven om een nieuw circuit voor te stellen aan de gemeenteraad en na vijf weken kwam er groen licht. Hoewel de IndyCar Series de hoofact zal vormen, wordt er verwacht dat IMSA ook aanwezig zal zijn zoals het geval was de laatste jaren.

*** Paul Dalla Lana zal in 2022 voor het eerst in drie jaar aanwezig zijn tijdens de Rolex 24 at Daytona. De Canadees zal daarvoor een Aston Martin inzetten en liet al weten dat fabriekspiloot Nicki Thiim hem er zal vergezellen. Wie de andere twee piloten worden is nog niet geweten. Daarnaast is er nog geen zekerheid of Dalla Lana volgend seizoen in het FIA WEC te zien zal zijn, al lijkt hij wel te overwegen om er toch nog een extra jaartje bij te doen.

*** Inter Europol Competition zal volgend seizoen ook nog te zien zijn in het FIA WEC. Het Poolse team debuteerde dit jaar in het WK-uithouding en deed het niet onaardig in de LMP2-klasse. Daarnaast liet men ook al weten dat Alex Brundle ook nog twee jaar bij het team blijft. Ook liet teambaas Sascha Fassbender weten aan Sportscar365 dat men een tweede Oreca zal inzetten, maar deze zal uitkomen daar waar het allemaal begon voor hen, namelijk in de European Le Mans Series.

*** AF Corse gaat vanaf volgend seizoen ook aanwezig zijn in de LMP2-klasse van het FIA WEC en de European Le Mans Series. Het Italiaanse team van Amato Ferrari wil hiermee de overgang naar prototypes verkleinen, gezien zij de voornaamste kandidaat zijn om de Hypercar van Ferrari in 2023 te runnen. Overigens is dit niet de eerste maal dat zij een LMP2-wagen runnen, gezien in het verleden zij instonden voor de Dallara LMP2 van Cetilar Racing. Ook de line-up is al bekend. De wagen zal in beide series door François Perrodo, Alessio Rovera en Nicklas Nielsen bestuurd worden.

Foto's: Geert Franquet - IMSA - Porsche AG - Racing International Photography - Arne Simons - Thomas Smets
Tweet