van der Horst

Hertz Team JOTA bijna rond met hun rijdersbezettingen

Hertz Team JOTA - Porsche 963 Hypercar
Hertz Team JOTA - Porsche 963 Hypercar
Volgend jaar breidt Hertz Team JOTA in het FIA WEC uit naar twee wagens en dat betekent dat men daar ook vers bloed in hun rangen nodig heeft. Het team is echter al bijna rond met zijn bezetting voor 2024. Terwijl Will Stevens en Oliver Rasmussen al bekend waren gemaakt, komen er nu ook al zeker Callum Illot, Norman Nato en Phil Hanson bij.
Stoffel Vandoorne en Norman Nato
Stoffel Vandoorne en Norman Nato
Met het verlies van António Félix da Costa, moest het team op zoek naar vier piloten voor 2024 en deze hebben ze bijna allemaal gevonden met de toevoeging van Illot, Nato en Hanson. Deze laatsten zijn geen onbekenden in de paddock van het FIA WEC. Hanson reed de laatste jaren in LMP2 voor United Autosports en zet nu een stap hogerop, dat gecombineerd met een zitje bij JDC-Miller Motorsports in de IMSA Michelin Endurance Cup. Nato keert terug naar het FIA WEC na een korte afwezigheid, al zullen we hem vermoedelijk ook niet in actie zien in Spa, gezien hij dit programma combineert met eentje in de Formule E, waar hij dit jaar gaat uitkomen voor Andretti.

Callum Illot
Callum Illot
Maar de meest opvallende naam is Callum Illot. De Brit keert terug naar het FIA WEC, gezien hij er in 2021 nog voor het eerst in actie kwam in Le Mans met  AF Corse Ferrari, gecombineerd met een programma bij Iron Lynx toen ook zij nog met Ferrari raceten. Afgelopen jaar kwam de Brit uit in de Indycar Series, maar dat verliep allesbehalve vlot. Illot werd geviseerd door supporters van zijn Argentijnse teamgenoot Augustin Canapino en verloor uiteindelijk zijn contract aan Romain Grosjean. Hiermee zijn er al vijf namen bekend bij JOTA en is het wachten tot zij rond zijn met het aantrekken van hun laatste piloot.

Foto's: Georges de Coster - IndyCar Series



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA World Endurance Championship op dinsdag 12 december 2023.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons