van der Horst

Ieper: Bouffier out, Lefebvre rukt op

Vincent Verschueren-Hostens - Skoda Fabia R5 Godrive
Vincent Verschueren-Hostens - Skoda Fabia R5 Godrive
Het zou wel eens een spannende ontknoping kunnen worden voor de zege in de Kattenstad. Loix is verlost van Bouffier die stopte op KP 12 terwijl Lefebvre met een voorlopige vijf op vijf in het zog komt van Loix die op zijn tandvlees zit.
Wat er juist aan de hand is met de Citroën DS3 R5 van de Fransman Bouffier is op het moment van dit schrijven niet geweten. Een vaststaand feit is wel dat de Fransman in de eerste KP van dag 2 de leiding moest laten aan Loix en niet tevreden was over de wagen, mogelijk verwijzend naar de differentiëlen. Hij kon verder, maar verloor hierdoor ongeveer een kleine 20 seconden. Op de laatste KP van de tweede lus in Westouter-Boeschepe viel hij echter stil en moest werken uitvoeren aan de wagen.

Ligt de weg nu opnieuw open voor Loix? Neen, want een ontketende Lefebvre pakte maar liefst alle vijf reeds verreden KP’s voor zijn rekening. De Franse vedette, die gisteren reeds vroeg in de wedstrijd 20 seconden incasseerde en nadien ook nog eens 11 tellen verloor, vertrok vandaag op de vijfde plaats en 30 seconden op de leider. Met het mes tussen de tanden na vijf snelste chrono’s op rij heeft hij reeds 20 seconden van zijn achterstand afgeknabbeld en volgt nu op 11 tellen van Loix die zijn bewondering voor de supersnelle Fransman niet onder stoelen of banken steekt en verklaart dat hij constant op de limiet rijdt.
"Ik wil deze rally winnen", aldus de Franse Citroën-rijder.

Ook Princen ging in de laatste KP van de tweede lus naast de baan rijden en verloor kostbare seconden tegenover Verschueren die nu op een mooie derde plaats staat met een voorsprong van 18 seconden op de Peugeot van de Limburger.      

Foto's: RIP



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in FIA European Rally Championship op zaterdag 25 juni 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Kenotek Ypres Rally.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons