Magny-Cours: Allure Team knoopt weer aan met de overwinning
Vijf uur lang wisselden die drie teams de leidersplaats uit… alvorens de #277 stelselmatig de bovenhand begon te nemen op een asfaltlint dat ondertussen helemaal was opgedroogd. Op twee uur van het einde werden de kaarten echter herverdeeld door de enige neutralisatie van de wedstrijd. Het gevolg was een razend spannende finale. Na acht uur racen met einde in het donker, kwam Cédric Bollen als leider voorbij de zwart-witgeblokte vlag… met amper zeven seconden voorsprong op Lorenzo Donniacuo (#289) en tien op Kevin Caprasse (#149)! Een knappe overwinning die de #277 bovendien ook de leiding in het kampioenschap oplevert.
Na een catastrofaal openingsweekend wou de formatie van Socardenne by Milo orde op zaken zetten in de Nièvre. De regerende kampioen greep weliswaar naast de bovenste podiumtrede, maar kon meer dan tevreden zijn met de top 3-noteringen van de #289 en de #149.
Aan zijn zijde realiseerde de #269 Jac Motors een gelijkaardige prestatie als in Mettet: een regelmatige wedstrijd die Mathieu Detry, David De Saeger en Sébastien Incardona een knappe vierde plaats opleverde. Ze deden beter dan de #2 DRM Autographe (Edouard Mondron-Gilles Smits-Wolfgang Reip) en de #44 Jac Motors (Laurent Jaspers-Hubert Bauthier-Michaël Leenders). Ondanks een lastige Franse afspraak konden de laureaten van de Kronos 8 Hours of Mettet de schade beperken, iets waar anderen niet in geslaagd zijn. We denken dan vooral aan de #426 Acome Racing van Martin Leburton, Pierre en Gilles Piron, eerst geveld door een probleem met het steunpunt van de uitlaat en later definitief uitgeschakeld door een kapotte versnellingsbak, en de #499 DRM Art Blanc Tourneur (Gilles Mondron-Emile de Dryver-Simon Tourneur), die de handdoek in de ring moest gooien na een glijpartij over de olie van de kapotte motor van de #888 AC Motorsport - Arwac Racing.
Het nieuwe Fun-klassement, voor teams zonder Top Gun-rijder, werd gedomineerd door de #406 8Ks Corse Warner Experience (Federico Sordini-Claudio Cappelli), auteur van een prachtige inhaalrace van de negende startplaats naar de zevende positie in het algemene klassement. Net als in Mettet, mocht de #278 van Manu Nava, David Doutrepont en Stéphane Charlier plaatsnemen op de hoogste podiumtrede van het Pure-klassement, bovenop een achtste plek algemeen. Net daarachter eindigden de regerende kampioenen in Pure, Amine Zeghouani, Sébastien Dorkel, Jean-Luc Vandormael en Hakim Ouassini. De twee bovengenoemde auto’s werden als kers op de taart ook respectievelijk tweede en derde in de Fun-rangschikking.
We noteren tot slot de overwinning in de Evo2-categorie voor de #227 Jusi Racing van Jurgen Vermeulen, Kurt Heirman, Diederik Ceyssens en Linus Christiaens. Een succes dat hen ook de leiding in het kampioenschap oplevert voor de bolides van de vorige generatie uitgerust met een dieselmotor.
Biplace: Monster Trendy by Milo bevestigt
De afwezigheid van Francis Plunus, Eric Jardon et Christian Houbben, winnaars van de Biplace-categorie in Mettet met de #342 Monster Trendy by Milo, werd perfect opgevangen door Kevin Balthazar, Kevin Caprasse, Lorenzo Donniacuo, David Nevers, Romain Degeer, Tom Rensonnet en Christophe Nivarlet. Een overwinning waardoor ze hun voorsprong in het kampioenschap uitbouwen. Net daarachter bleef de #375 Mazuin Sport (Camille Mazuin-Michaël Mazuin-Louis Mazuin-Damien Dupont-Antoine Potty) druk uitoefenen tot het einde. Die knappe prestatie werd beloond met een bemoedigende zilveren medaille. Het team van de familie Mazuin deed beter dan Corentin Gilson en Maxime Musin, die de #364 CG Racing een tweede podium van het seizoen bezorgden.
De top 5 van de categorie werd vervolledigd door de #360 CBRS by Milo (Alain Dupont-Philippe Fisette-Michel Koning) en de #365 Carpass LRE by DRM (Wolfgang Reip-Miguel Coppieters-Matthieu De Robiano-Philippe Reynens-Edouard De Braekeleer-Gilles Smits). Voor de kampioenen van 2018 zat er niet meer in na een aanrijding na amper dertig minuten wedstrijd.
Na deze eerste, uitermate boeiende verplaatsing buiten de landsgrenzen, maakt de VW Fun Cup powered by Hankook zich op voor een terugkeer naar Belgisch grondgebied, met een eerste afspraak op het Circuit de Spa-Francorchamps tijdens het weekend van 25 en 26 mei. Een generale repetitie voor de 25 Hours VW Fun Cup die voor spektakel zal zorgen!
VW Fun Cup
Tweet