Monte-Carlo: zege en WK-leiding voor Ogier, Neuville wordt zesde


In de Power Stage werd iedereen weer min of meer over dezelfde kam geschoren. Winnaar Sébastien Ogier scoorde de vijf bonuspunten, voor Elfyn Evans, Adrien Fourmaux, Kalle Rovanperä (Toyota) en Ott Tänak (Hyundai). Zo werd de uitslag van de wedstrijd volledig gerespecteerd in de puntentoekenning van de Power Stage.
Thierry Neuville redt de meubelen

Neuville en Wydaeghe trekken huiswaarts met 9 punten en een achterstand van 22 eenheden op WK-leider Sébastien Ogier, die zoals geweten niet naar Zweden zal trekken. In die zin is de zege van Ogier goed nieuws voor onze landgenoot, die vooral zal letten op de zeventien punten die hij goed te maken heeft op Toyota-rijder Elfyn Evans.
Yohan Rossel, vorig jaar nog vierde in WRC2 met DG Sport Compétition, zegevierde met zijn Citroën C3 Rally2 in de wachtkamer van de koningsklasse. In WRC3 was er weergaloos succes voor de Fransman Arthur Pelamourgues, die met zijn Renault Clio meer dan vijf minuten voorsprong bij elkaar reed.
Foto's: Sandro Delaere
Tweet






























Dave Van de Velde