van der Horst

Rallye Deutschland: Latvala leidt na crash van Ogier

Jari-Matti Latvala - VW Polo-R WRC
Jari-Matti Latvala - VW Polo-R WRC
Na de eerste wedstrijddag en zes proeven leidt de VW Polo van Jari-Matti Latvala de debatten met 37 seconden voorsprong op de Citroën DS3 van alweer een schitterende Kris Meeke en 42 tellen op de Hyundai van de Spaanse asfaltspecialist Dani Sordo. Ogier crashte tijdens de laatste KP en zodoende kwam Latvala riant aan de leiding. Pech voor Ogier uiteraard, maar dat betekent wel dat de Fin het gat met zijn merkgenoot gevoelig kan verkleinen. Maar wat er ook gebeurt, de voorsprong van Ogier is groot genoeg om Duitsland te verlaten als leider in het kampioenschap.
  • Powercars
Sébastien Ogier - VW Polo-R WRC
Sébastien Ogier - VW Polo-R WRC
Voor de start van de laatste KP van dag 1 nam Sebastien Ogier drie KP’s voor zijn rekening tegenover twee voor zijn teammaat bij Volkswagen, Latvala die de Franse wereldkampioen onder zware druk wist te zetten. Latvala pakte ook de laatste KP voor zijn rekening terwijl Ogier naast de baan belandde en de handdoek moest gooien. Hij kon wel op eigen kracht het servicepark bereiken via een andere route omdat hij niet meer op de KP raakte na zijn sortie.

Thierry Neuville - Hyundai i20 WRC
Thierry Neuville - Hyundai i20 WRC
Kris Meeke staat knap tweede na zijn mooie derde plaats in Finland. Het wordt trouwens een boeiende strijd voor de ereplaatsen tussen Meeke (Citroën), Sordo (Hyundai), Mikkelsen (VW Polo), Neuville (Hyundai) en Hirvonen (Ford). Het verschil tussen de tweede en de zesde plaats is er één van amper 18 seconden.


Op zaterdag wordt de tweede dag verreden over twee lussen van telkens vier KP’s met daarin tweemaal de gevreesde 42 km lange Panzerplatte. 

Foto's: Willy Weyens & Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in FIA World Rally Championship op vrijdag 22 augustus 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rallye Deutschland.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons