Rally van Ieper: Kris Princen ambitieus
"Ik moet zowat aan mijn vijftiende deelname toe zijn", glimlacht de man. "Wat ik wel weet, is dat mijn laatste deelname in Ieper dateert van 2012. Dat betekent dat 15 tot 20 procent van het parcours nieuw is voor mij."
Desondanks kent de Peugeot-rijder de valkuilen in Ieper en weet als geen ander waar te snijden en waar niet. "Het parcours is heel snel en aangezien de wegen niet te breed zijn, moet je de koorden van de bochten maximaal weten te benutten. De moeilijkheid is dat je afhankelijk van de bocht een band kan riskeren, of een halve auto of zelfs helemaal er in kan duiken om zo volledig van die natuurlijke banking gebruik te maken. Op andere plaatsen blijf je dan weer beter op het asfalt, want anders riskeer je alles kapot te rijden. Dat maakt dit parcours zo moeilijk. De topsnelheden liggen heel hoog en de foutenmarge is zo goed als nul. Iedere foute beslissing betaal je cash. Ik heb wat ontwikkelingstests voor Peugeot Sport in Frankrijk afgewerkt en heb dus voldoende kilometers in de benen. Qua afstellingen ben ik ook goed voorbereid en klaar voor elke soort weersomstandigheden."
Foto: RIP
Tweet