van der Horst

Red Bull Ring: Winst voor KÜS TEAM75 - Corvette nieuwe puntenleider

KÜS TEAM75 Bernhard - Porsche 911 GT3 R
KÜS TEAM75 Bernhard - Porsche 911 GT3 R
Kevin Estre en David Jahn hebben met hun KÜS TEAM75 Porsche 911 GT3 R de eerste ADAC GT Masters race op de Red Bull Ring gewonnen. Het Porsche duo dat voor het team van FIA WEC LMP1 kampioen Timo Bernhard in actie komt haalde het met zo'n drie seconden voorsprong op de Abt Bentley Continental GT3 #8 van Fabian Hamprecht en Christer Jöns. Zij hadden de pole positie geërfd van de zusterwagen #7 die met technische problemen niet aan de start verscheen. Het was David Jahn die uiteindelijk de basis legde voor de overwinning door in de openingsronde van de derde plaats op de grid op te rukken naar de kop van het veld.
Podium Race 1
Podium Race 1
De Callaway Competition Corvette C7 GT3 #77 van Jules Gounon en Daniel Keilwitz overschreed de meet als derde na 60 minuten. Het duo neemt daarmee de leiding in het kampioenschap over nadat de Land Motorsport Audi R8 LMS GT3 #29 van Christopher Mies en Connor De Phillippi crashte tegen een Porsche en bijgevolg geen punten scoorde. De tweede Callaway Corvette C7 GT3 Assenheimer/Schwager en de Zakspeed Mercedes van titelverdedigers Sebastian Asch en Luca Ludwig vervolledigden de top vijf. 

Florian Stoll - Laurens Vanthoor
Florian Stoll - Laurens Vanthoor
De APR Motorsport van Laurens Vanthoor reed in derde stelling toen de wagen terugviel met een drive-through straf voor het overschrijden van de snelheidslimiet in de pitlane, samen met Florian Stoll werd de Limburger uiteindelijk dertiende. Ook Fréderic Vervisch kende pech met de tweede Land Motorsport Audi die hij deelt met Peter Hoevenaars, een Lamborghini tikte de wagen van de baan met een opgave tot gevolg.

--- UITSLAG ADAC GT MASTERS RACE 1 RED BULL RING (PDF) ---

Foto's: ADAC



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in ADAC GT Masters op zaterdag 23 juli 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Red Bull Ring ADAC.
  • LTF

Copyright 2000-2022 Autosport.be - Contacteer ons