Rob Leupen: "Le Mans winnen en daarna het WK"

De seizoensstart was voor Toyota Racing niet ideaal, temeer jullie op voorhand reeds wisten dat Silverstone traditioneel moeilijk zou worden.

2015 belooft sowieso moeilijker te worden dan afgelopen seizoen, temeer omdat Audi en Porsche beide sterk ogen.

Op pure snelheid lijkt Toyota dit jaar de duimen te moeten leggen, maar kijkend naar de resultaten van Silverstone en Spa op vlak van bandengebruik, zijn er misschien wel mogelijkheden. Houden jullie dit in het achterhoofd als troef?

Porsche lijkt enorm snel, mede dankzij de stap naar de 8MJ klasse?

Heeft het verschil 6MJ versus 8MJ dan geen implicaties, bijvoorbeeld op snelle circuits?

Je gaf aan dat je vorig jaar de snelste auto had; vanwege het feit dat je de titel pakte? Op sommige omlopen had Porsche duidelijk de snelste wagen.

Toyota heeft een andere aanpak dan Audi en Porsche, is dat de juiste keuze of is het voor jou een kwestie van roeien met de riemen die je hebt?

Je legt als het ware je eigen accenten op gebieden die voor Toyota van tel zijn?

Wanneer is jullie programma een succes?

Wat is de reactie van het team op de crash van Kazuki Nakajima tijdens de vrije trainingen?

Lees ook: "Klein wonder als Kazuki Nakajima in Le Mans start"
Heeft de crash gevolgen voor Le Mans?

Je werkt nu reeds 20 jaar bij Toyota, heeft dat speciale gevolgen of is het business as usual?

De olifant in de woonkamer: Nissan in Le Mans, wat verwacht je?

Was je persoonlijk verbaasd over het concept van de Nissan?

Foto's: Vincent Wouters, Arne Simons, Martijn Wouters, Georges De Coster, Racing International Photography, Nissan & Toyota Motorsport GmbH
Tweet






























Riccardo Brutschin