TAC Rally: Demonstratie van Paul Lietaer, Mister TAC Rally

Ondanks het verlies van de vijfde versnelling vanaf de eerste proef, reed Koen Verhaeghe, de titelverdediger, lange tijd op de tweede plaats in Historic, maar uiteindelijk moest hij opgeven met een kapotte motor. Hans Vancampenhoudt had zijn Escort ook al vroeg aan de kant gezet met technische problemen. Zo ging de tweede plaats naar die andere Escort Mk1 van Marijn en Nick Hoens.
"Het ging boven verwachting goed", vertelde Marijn. "De voorbereiding was spannend, want we kregen de motor pas maandag geleverd. Gelukkig was de auto net op tijd klaar."
Sascha Oosterlinck wint het Subaru-onderonsje bij de Youngtimers

"De Subaru bevalt me uitstekend", vertelde Sascha, die in de eerste lus een kleine minuut verloor door een lekke band. "Toch is het niet zo makkelijk. Ik heb de indruk dat ik harder moet werken aan het stuur van deze 4x4 dan met de Escort waarmee ik jaren reed."
Bjorn Huygelier uit Aalter-Lotenhulle was heel blij met de tweede plaats in zijn thuisrally. "We rijden slechts één nationale wedstrijd per jaar, onze thuisrally in Tielt. Ik heb jaren als corijder samen met Andy Heyrick gereden in een Subaru. Dit is mijn eerste keer in Tielt als rijder en ik vond het geweldig! Zeker met deze Subaru uit 1993, want een Impreza blijft mijn lievelingsauto."
Sonny Spriet, die zijn Subaru ook bij XLT huurde, had zich ook goed geamuseerd. "We hebben in de eerst ronde meteen een aantal minuten verloren door een lekke band, waarbij we nog eens 40" straftijd namen op de verbinding. Daardoor verloren we de aansluiting, maar we hebben enorm genoten."
Dominiek Kindt, de snelste bij de voortrekkers, eindigde met zijn Peugeot 309 GTI op de vierde plaats, voor Joeri De Bouvere in zijn VW Golf GTI. Jozef Lapeire werd in zijn gekende Toyota Celica zesde. Stijn Naert moest zijn snelle Citroën Saxo met technische problemen vroegtijdig aan de kant zetten.
Kroon-Oil Belgian Rally Championship
Tweet