van der Horst

Toyota opteert niet voor #1 en toont nieuwe livrei

Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing zal in het FIA WEC seizoen 2019-2020 geen gebruikmaken van het startnummer 1, ondanks dat het daar als regerend wereldkampioen wel recht op heeft. Daarnaast blijft het Japanse merk haar TS050 Hybrid doorontwikkelen voor diens laatste jaar in het WK uithouding alvorens hij naar het museum vertrekt en afgelost wordt door de GR Super Sport. Toyota beschikte nooit over een meer succesvolle wagen dan de vierwielaangedreven LMP1 van meer dan 1000pk.
Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
De Toyota TS050 gaat ondertussen al enkele seizoenen mee, maar toch legde Toyota de nadruk op een doorontwikkeling van de huidige wagen, gezien deze na het nieuwe seizoen op pensioen mag. De aero van de wagen werd echter onder handen genomen ten opzichte van de voorbije races en ook de bestickering werd opgefrist. Zo zijn de zwarte en rode tinten meer prominent aanwezig dan afgelopen seizoen, al blijft het geheel uiteraard nog zeer gekend overkomen.

Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing - TS050 Hybrid
Aan het stuur van de #7 Toyota TS050 Hybrid vinden we net als afgelopen seizoen Mike Conway, Kamui Kobayashi en José María López terug, terwijl while Brendon Hartley op de zusterwagen met #8 Fernando Alonso vervangt en wereldkampioenen Sébastien Buemi en Kazuki Nakajima vervoegt. Thomas Laurent zal naast zijn activiteiten in LMP2 de rol van test- en reserverijder opnemen.


Foto's: Toyota Gazoo Racing



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in FIA World Endurance Championship op dinsdag 23 juli 2019.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons