van der Horst

Watkins Glen: Heylen en Mars pakken tweede overwinning

Luca Mars en Jan Heylen
Luca Mars en Jan Heylen
Afgelopen weekend kwam de IMSA Michelin Pilot Challenge opnieuw in actie op Watkins Glen. Luca Mars en Jan Heylen verschenen er aan de start met hun RS1 Porsche om hun leiderspositie in het kampioenschap te verdedigen en dat deden ze met verve. Het duo behaalde een tweede zege van het seizoen en verstevigde zo hun voorsprong in de tussenstand. In de TCR-klasse werd de heerschappij van Hyundai eindelijk doorbroken dankzij een overwinning van de MMG Honda, terwijl Denis Dupont zich knap in de top vijf wist te nestelen.
Terwijl de McCumbee McAleer Racing with Aerosport Ford van Jenson Altzman en Chad McCumbee vanop pole mocht vertrekken, bleef Luca Mars aanvankelijk kalm in het spoor van de leiders, rijdend op de derde plaats. Na 50 minuten wedstrijd gaf hij het stuur door aan Jan Heylen, die tijdens een full course yellow tien minuten later snel bijtankte en zo de leiding overnam. Vanaf dat moment moest de Gelenaar meerdere aanvallen afslaan, waaronder die van McCumbee zelf. Uiteindelijk hield Heylen stand en bleef hij nipt voor, goed voor een tweede overwinning dit seizoen. Sean McAlister en Jeff Westphal vervolledigden het podium in hun Kohr Motorsports BMW.

In de TCR-klasse kregen we een zeldzaam tafereel. Niet alleen werd Hyundai al geklopt in de kwalificatie, ook in de race zelf moest het merk de zege laten aan een ander merk. De MMG Honda van LP Montour en Karl Wittmer haalde het uiteindelijk, en doorbrak zo de dominantie van Hyundai. Het Canadese duo bleef Tyler Gonzalez en Eric Powell (Victor Gonzalez Racing Team Hyundai) en de Bryan Herta Autosport with Curb-Agajanian Hyundai van Harry Gottsacker en invaller Parker Chase, voor. Denis Dupont, die samen met Preston Brown reed, moest van ver terugkomen, maar slaagde erin om samen met zijn teamgenoot alsnog de vijfde plek veilig te stellen. In de tussenstand volgt het Belgisch-Amerikaanse duo nu op 30 punten van teamgenoot Gottsacker.

Foto: IMSA



  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2025 Autosport.be - Contacteer ons