Zolder Fun festival: Op naar de finale van 2025


Een van de wagens die dit weekend zeker de aandacht zal trekken, is een Fun Cup met een zogenaamde ‘Evo4’-motor, die een voorsmaakje geeft van de toekomst van de discipline. “Sinds de oprichting van de Fun Cup hebben de evoluties elkaar opgevolgd”, vervolgt Abdelatif. “De huidige motor, de ‘Evo3’, wordt steeds moeilijker te verkrijgen. Daarom werken we al enkele maanden aan de toekomst, met een nieuwe, atmosferische tweeliter-motor. Die zal in Zolder zijn vijfde wedstrijd rijden. Want het is bekend: de competitie vormt het beste testlaboratorium. Deze nieuwe motor zal niet in 2026 worden ingevoerd, maar pas in 2027, en dat op een geleidelijke manier. De prestaties zullen vergelijkbaar zijn met die van de huidige Evo3, wat betekent dat beide motorversies een tijdlang naast elkaar zullen bestaan. De ontwikkeling van de Evo4 verloopt uitstekend. We laten de wagen rijden met rijders van verschillende profielen om zoveel mogelijk gegevens en indrukken te verzamelen. Er is geen reden tot haast: we willen deze technische bocht perfect nemen.”

In de Fun-categorie lijkt de #536 AP Mecanics (Piron-Diederickx-Charlier-Piron) het goed te doen, al blijven ook de #282 M3M Academy (De Schepper-Tudisca-Sente-Van Langendonck), de #530 Vmax by Milo (Arnaudet-Goiannini-Farinaux-Livin) en de #505 Clubsport Racing (Vandewalle-Heymans-De Cock) in de achtervolging.

Na de vrije trainingen op zaterdag (van 14u tot 16u50) en de kwalificaties (van 16u50 tot 17u50) gaat de race op zondag om 10u00 van start, met de zwart-witgeblokte vlag rond 17u50 als ultiem slotakkoord van het seizoen.
Persbericht European Fun Cup
Tweet