van der Horst

De zege en de titel voor de #280 Milo Socardenne tijdens het Zolder Fun Festival

Milo Socardenne - Fun Cup #280
Milo Socardenne - Fun Cup #280
Ze hebben hun rol van titelfavoriet eer aangedaan! Na een inhaalrace van bijna zes uur, namen Lorenzo Donniacuo, Kevin Caprasse en Timo Van Impe definitief de leiding over van de zevende en laatste manche van de Fun Cup powered by Hankook, betwist op Circuit Zolder. Het drietal van de #280 Milo Socardenne mag zich ook de nieuwe kampioen noemen.
Autosport is geen exacte wetenschap, dat is in Zolder nog maar eens gebleken. Ondanks een behouden start, werd snel duidelijk dat Lorenzo Donniacuo, Kevin Caprasse en Timo Van Impe (#280 Milo Socardenne) over de beste papieren beschikten om niet alleen kampioen te worden, maar ook het Zolder Fun Festival, zevende en laatste manche van de Fun Cup powered by Hankook 2023, op hun naam te schrijven. Toen kwam de pechduivel echter tussenbeide…
 
“Ik kan me niet herinneren wanneer we nog zo met de handen in het haar zaten!” pikt Timo Van Impe in. “We ondervonden problemen met de radioverbinding en toen een eerste Full Course Yellow werd gestart, was het net te laat om nog de pitlane in te duiken. Ook tijdens het tweede pitstopvenster neutraliseerde de wedstrijdleiding net op het verkeerde moment. We dachten dat de eerste plaats buiten bereik lag, maar we zijn rustig gebleven en stap voor stap blijven terugkomen. Toen de zege in zicht kwam, hebben we alles uit de kast gehaald, want kampioen worden met een zege is natuurlijk altijd leuker!”
 
De voorsprong die de tegenstanders cadeau krijgen, werd na drie vierde van de wedstrijd definitief tenietgedaan door de toekomstige kampioenen. Ze kregen naast zich op het podium het gezelschap van de twee andere teams van Milo Racing, de #480 Milo Tourneur (Simon Tourneur-Maxime Soulet-Frédéric Bouvy-Jean-François Olivier) en de #446 Milo Racing (Pieter Ooms-Kevin Balthazar-Sébastien Kluyskens). Het team van Christophe Nivarlet scoort niet alleen een nieuwe titel na de #480 in 2022, maar palmt in de algemene eindrangschikking bovendien de volledige top 3 in. Indrukwekkend!
 
Daarachter moest de #219 CG Racing van William Godefroid en Behhan Danhier zich maar net gewonnen geven, maar het jonge duo mag meer dan tevreden zijn met de vierde plaats. Ook lang in de kopgroep te vinden, maar door een probleem met de versnellingsbak niet aan de eindmeet: de #498 Compact Machinery by Leader (Benoit Dupont-Tristan Földesi-Matts Breckpot-Edouard Chevalier).
Fun en Pure: pech voor de nieuwe kampioenen 
Milo HHH - Fun Cup #489
Milo HHH - Fun Cup #489
De nieuwe titel werd niet in elke categorie in de verf gezet met een overwinning. In de Fun-klasse (voor teams zonder Top Gun-rijder) leek de #486 Michaël Mazuin Sport (Louis Mazuin-Lucas Taelman-Nathan Brauns) weliswaar op weg naar een tweede opeenvolgend succes, maar een aanrijding gooide roet in het eten. Dubbel zo jammer voor het team uit Fosses-la-Ville, want een algemene podiumplaats behoorde tot de mogelijkheden. Tot overmaat van ramp kende ook de #514 Michaël Mazuin Sport van Michaël, Camille en Gabriel Mazuin een wedstrijd om snel te vergeten. De titel in de Fun-categorie voor de #486 maakt natuurlijk veel goed!
 
De #415 Clubsport Racing van Koen De Wit en Matisse Lismont verdween eveneens met schade uit de wedstrijd en zo ging de overwinning naar de #489 Milo HHH van Alexander, Niek en Marnix Hommerson. Verder veel nieuwe gezichten op het podium, dankzij de tweede plaats van de #285 8KS Scuderia (Claudio Cappelli-Giorgio Maggi) en de bronzen medaille voor de #217 Clubsport Racing (Samir Messaoudi-Nicolas Koninckx-Tim Peeters-Bart Custers).
 
Clubsport Racing - Fun Cup #114
Clubsport Racing - Fun Cup #114
Door een race-incident met de #514 Michaël Mazuin Sport in de openingsronde, waren Benoit Arnaudet, Raphael Bolle Debal en Ralph Pierard (#487 AC Motorsport) meteen op achtervolgen aangewezen. De kampioenen in de Pure-categorie (voor rijders met voornamelijk de Fun Cup op hun palmares) verloren relatief weinig tijd, maar een nieuwe overwinning zat er niet in. Philip Vandewalle, Jean-Luc Heymans en Olivier Aerts hielden stand en parkeerden de #114 Clubsport Racing op de bovenste podiumtrede. Achter de kampioenen was de derde plaats weggelegd voor de #53 Nice Cars – Wondercar by CG (Simon Carrera-Frédéric Bocquet).
 
DPW Racing - Fun Cup #254
DPW Racing - Fun Cup #254
Allsigns by SGRT.be - Fun Cup #105
Allsigns by SGRT.be - Fun Cup #105
In de Retro-categorie (Evo2) was de zege voor de #105 Team Allsigns by SGRT.be (Jef Koopmans-Olivier Descamps-Raphael Makowcynski), ondanks turboproblemen die het team terugsloegen halfweg wedstrijd. DPW Racing haalde het in Vintage (Evo1) met de #254 van Kobe Delmé, Ruud Boffin en Branko Stieners.
Biplace: onverhoopte zege voor de #342 Milo Monster Trendy 
Milo Monster Trendy - Fun Cup #342
Milo Monster Trendy - Fun Cup #342
Op een uur van het einde leek niets een derde triomf voor DPW Racing in de weg te staan bij de Biplaces, de categorie waar passagiers proeven van de autosport. Een kapotte aandrijfas en een daaropvolgende aanrijding deden de #381 van Michiel Lescroart-Feye Hijts-Mathieu Simoné echter van het podium vallen. De #342 Milo Monster Trendy van Francis Plunus, Tom Rensonnet en Michael Lottefier nam het geschenk in dank aan en zegevierde met een voorsprong van één ronde op de #365 Car-Pass LRE by Comtoyou van de nieuwe kampioenen Philippe Denis, Quentin Denis, Gautier Engisch en Philippe Reynens.
 
In Anneau du Rhin zagen ze een derde plaats in rook opgaan, maar in Zolder was het wel raak voor de #388 Milo CBRS van Michel Koning, Philippe Fisette en Alain Dupont. Een deugddoende bronzen medaille om het seizoen mee af te sluiten!
 
Het seizoen 2023 van de Fun Cup powered by Hankook heeft zijn laatste geheimen prijsgegeven. Van zodra de zwart-witgeblokte vlag in Zolder gevallen was, werd de aftelklok naar de start van het nieuwe seizoen gestart. Volgende maand is er echter eerst nog de prijsuitreiking van het voorbije seizoen. En wees maar zeker: dat wordt een groot feest!

Fun Cup press



  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons