van der Horst

Eenmaking technisch reglement DTM en Super GT is een feit

8366911b8a83f818e26a8cf3381dff4a92b2b660.jpg
Na de 24 uren zijn op de Nürburgring de organisatoren van het DTM (ITR), de Super GT (GTA) en de IMSA samengekomen om het technisch reglement van de toekomstige “Class One” vast te leggen. De Class One specificaties zullen in de toekomst gebruikt worden in zowel het DTM en de Super GT. In beide kampioenschappen zal vanaf 2017 gebruik gemaakt worden van 4 cilinder turbomotoren die ongeveer 600 pk zullen ontwikkelen en ook de aerodynamische specificaties werden verder uitgetekend. De toekomstige class one-bolides zullen in uitzicht wel niet veel verschillen van de huidige DTM- en Super GT-wagens.
Andrea Caldarelli/Ryo Hirakawa - KeePer Tom’s Lexus RC F
Andrea Caldarelli/Ryo Hirakawa - KeePer Tom’s Lexus RC F
Het is ook de bedoeling dat de deelnemers uit de verschillende kampioenschappen het tegen elkaar opnemen. Eind 2017 zal er in Japan een race buiten kampioenschap georganiseerd worden waarop de DTM-teams uitgenodigd worden, begin 2018 worden de Japanners dan verwacht in Duitsland voor een gemeenschappelijke race. Verwacht wordt dat Audi, BMW, Mercedes-Benz, Honda, Nissan en Lexus allen ook present tekenen in de nieuwe klasse. Het wedstrijd format, dat ook identiek zal zijn voor beide kampioenschappen, wordt later bepaald.

Foto's: BMW AG & Super GT



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Deutsche Tourenwagen Masters op woensdag 20 mei 2015.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons