van der Horst

Larbre Competition voegt tweede seizoenshelft WEC aan programma toe

Larbre Competition - Morgan-Judd #50
Larbre Competition - Morgan-Judd #50
Larbre Competition maakt na jaren te hebben gestreden in diverse GT-kampioenschappen, dit seizoen de overstap naar de prototypes. Het was reeds eerder geweten dat de succesvolle Franse equipe van Jack Leconte dit seizoen met een Morgan-Judd zou strijden in de LMP2-klasse van de European Le Mans Series. Ondanks het feit dat het team slechts de eerste reserveplaats bij de prototypes kreeg toegewezen voor de 24 uren van Le Mans, en daardoor bijna heel het programma in gedrang kwam, zal Larbre dit seizoen ook de tweede helft van het FIA WEC betwisten met de bolide uit de Onroak Automotive ateliers.
6H Spa: De wedstrijd in beeld gebracht (deel 2)
Uit onvrede met de BoP die van toepassing was op de Corvette C6.R in de GTE-Am klasse, en het feit dat organisatie weigerde om de nieuwe Corvette C7.R nu reeds toe te laten in de amateurklasse, besloot Larbre Competition dus van strijdwapen te veranderen. In de ELMS zal de nieuwe Morgan LMP2 bestuurd worden door de Japanse amazone Keiko Ihara, zij krijgt OAK Racing President Jacques Nicolet naast zich op de wagen #50, wat de intensiteit van de samenwerking tussen beide partijen alleen maar bevestigt.
 
Keiko Ihara
Keiko Ihara
Ter voorbereiding op een volledig seizoen in het FIA WEC in 2015, zal Larbre Competition ook de vijf resterende exta-Europese wedstrijden van het WK na de 24 uren van Le Mans afwerken. Nochtans heerste er grote ontevredenheid bij het team toen bleek dat het geen rechtstreekse uitnodiging had ontvangen voor de belangrijkste uithoudingsrace ter wereld.  

 
“Ik heb geen woorden voor deze beslissing aangezien deze onze loyaliteit en succesvol verleden in alle door de ACO georganiseerde kampioenschappen totaal negeert. De voorbije 20 jaar stonden we aan de start van de 24 uren van Le Mans, geen enkel ander team kan dergelijke cijfers voorleggen. We stonden dan ook op het punt om de stekker eruit te trekken, maar dankzij Jacques Nicolet waren we alsnog in staat om terug te keren”, aldus Jack Leconte.

Foto's: DPPI/Larbre
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op vrijdag 4 april 2014.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons