van der Horst

WRC: Ogier en Neuville lossen elkaar van geen vin

Thierry Neuville - Hyundai i20
Thierry Neuville - Hyundai i20
De slotdag in de Rally van Monte-Carlo lijkt uit te draaien op een stevig duel tussen Sébastien Ogier en Thierry Neuville. De twee kemphanen bleven een hele dag in elkaars buurt. Ott Tänak was dé man van de dag met vier besttijden op vier proeven.
Het belangrijkste duel speelt zich helemaal vooraan af. Het was uitkijken of Thierry Neuville (Hyundai i20) zijn achterstand kon ombuigen in een voorsprong op Sébastien Ogier (Citroën C3). Het verschil deze middag was 5.3 seconden, het verschil nu is 4.3 seconden. Neuville knabbelde een stevige seconde van zijn achterstand af op de elfde klassementsrit, Ogier beet een beetje terug op de twaalfde met enkele tienden verschil. De derde dag was in de strijd om winst dus een maat voor niets, en alles zal gespeeld worden op de slotdag, en misschien zelfs op de slotproef, meteen ook de Power Stage.

De dichtste belagers van het kopduo volgt nu al op twee minuten. Sébastien Loeb (Hyundai i20) zit terug op podiumkoers, maar hij heeft maar drie tellen voorsprong op Jari-Matti Latvala. Het grote gevaar komt echter van achter uit, want Ott Tänak (Toyota Yaris) is nog maar 17 tellen verwijderd van het podium. Dat waren er zaterdagochtend 50!

Kris Meeke (Toyota Yaris) rijdt voorlopig in het ijle op een zesde plaats. Gus Greensmith (Ford Fiesta) is zevende algemeen en leidt in WRC2 Pro. In WRC2 is Yoann Bonato (Citroën C3) nog altijd leider ondanks een lekke band. Hij heeft anderhalve minuut voorsprong op Guillaume de Mévius (Citroën C3) die Adrien Fourmaux (Ford Fiesta) terughaalde in de laatste proef. De Mévius is ook tiende algemeen. Voor Grégoire Munster (Skoda Fabia) zit het WRC-debuut er al op door. Hij ging van de baan en reed een wiel af.

Foto: Hyundai Motorsport



Dit artikel werd gepubliceerd door Sandro Delaere in FIA World Rally Championship op zaterdag 26 januari 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally Monte Carlo.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons