van der Horst

24H SERIES: première Dunlop 12H ITALY-MUGELLO op 14 en 15 maart

24HSeries
24HSeries
Na de zeer succesvolle seizoensstart tijdens de Dunlop 24H DUBAI komen de teams nu naar het Autodromo Internazionale del Mugello in de fraaie heuvels van Toscane voor de volgende ronde van de 24H SERIES powered by Dunlop, de première van de Dunlop 12H ITALY-MUGELLO op 14 en 15 maart. Meer dan 50 teams hebben zich al ingeschreven voor deelname aan deze lange-afstandsrace voor GT’s, toerwagens en 24H Specials. De sluitingsdatum voor vervroegde inschrijving is op 14 februari, dus wie wil deelnemen in Mugello en wil profiteren van het gereduceerde inschrijfgeld van 3.500 Euro per auto, heeft nog tien dagen de tijd. Na de genoemde datum bedraagt het inschrijfgeld 4.500 Euro per auto. Reglementen en klasse-indeling zijn identiek aan die van de Dunlop 24H DUBAI.
“In november vorig jaar hebben we onze plannen voor de eerste Dunlop 12H ITALY-MUGELLO gepresenteerd tijdens de vakbeurs Professional MotorSport World Expo in Keulen en we kregen meteen positieve reacties van vele teams en rijders”, zegt Gerrie Willems namens het Nederlandse bureau CREVENTIC, promotor en organisator van het evenement in samenwerking met het DNRT. “We hebben gekozen voor het derde weekeinde van maart om alle teams en rijders in staat te stellen om een flinke hoeveelheid kilometers onder wedstrijdomstandigheden te maken voordat het seizoen van de meeste Europese raceseries begint. In deze tijd van het jaar is het weer in Toscane in de regel al mooi, dus iedereen kan er genieten van een prachtig weekeinde.”

Dit jaar bestaat het Autodromo Internazionale del Mugello 40 jaar als permanent circuit. De autosporthistorie in Toscane gaat echter al veel langer terug, want al in de jaren twintig van de vorige eeuw werden er races op stratencircuits gehouden. Het huidige circuit van Mugello, bekend als gastheer van de jaarlijkse Italiaanse ronde van de MotoGP, is een moderne accommodatie met volop hoogteverschillen, tal van inhaalmogelijkheden en uitdagende bochten. Het prachtig Toscaanse landschap biedt een adembenemende achtergrond. Tijdens de Dunlop 12H ITALY-MUGELLO vindt het bijtanken plaats met standaard commerciële brandstofpompen. Dit gehuurde tijdelijke tankstation is een extra service van CREVENTIC, waardoor teams niet hun eigen tankinstallaties behoeven mee te nemen. Dunlop treedt niet alleen op als titelsponsor, maar is ook de exclusieve bandenpartner van het evenement.

Meer dan 50 voor-inschrijvingen inclusief recente winnaars Dubai en Barcelona  

Met de Zwitserse teams Stadler Motorsport, dat een Porsche 911 GT3 R inzet, en Hofor Racing, dat een Mercedes-Benz SLS AMG GT3 aan de start brengt, hebben de winnaars van de meest recente edities van de Dunlop 24H DUBAI en de 24H BARCELONA zich a ingeschreven voor de Dunlop 12H ITALY-MUGELLO. Andere interessante inschrijvingen zijn die van het Nederlandse team V8 Racing, de snelste in de tijdtraining in Dubai, met de Chevrolet Corvette, en acht verschillende teams in de Porsche Cup-klasse. Natuurlijk ontbreken ook Italiaanse volbloed-sportwagens als de Ferrari 458 Italia en de Lamborghini Gallardo GT3 niet op de inschrijflijst. Zoals altijd bieden de toerwagenklassen ook volop afwisseling met teams die verschillende modellen van de merken BMW, SEAT, Volkswagen, Renault, Mazda en Mini aan de start brengen.

De actie op de baan start op vrijdag 14 maart met de vrije training van 9.30 tot 10.45 uur en de kwalificatie van 11.00 tot 12.30 uur. Het eerste deel van de race vindt plaats op vrijdag van 14.00 tot 17.00 uur, waarna een parc fermé-regeling van kracht is. De race wordt op zaterdag 15 maart om 9.30 uur hervat en gaat door tot 18.30 uur met direct aansluitend de prijsuitreiking. Meer informatie over de 24H SERIES powered by Dunlop is te vinden via: www.24hseries.com.



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Circuit Internationaal op woensdag 5 februari 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 12 Hours of Italy.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons