van der Horst

4H Imola: Thiriet by TDS Racing ORECA 05 in de regen

Thiriet by TDS Racing - Oreca 05
Thiriet by TDS Racing - Oreca 05
De finale van de 4 Hours of Imola werd volledig verstoord door het slechte weer, eerst werd een Full Course Yellow ingesteld maar wanneer de regen bleef aanhouden kwam de safety car de baan op. Het was dan ook achter die safety car dat de Thiriet by TDS Racing ORECA 05-Nissan van Mathias Beche, Pierre Thiriet en Ryo Hirakawa als eerste de eindstreep overschreed. De winnaars van de eerste race in Silverstone, Simon Dolan, Giedo van der Garde en Harry Tincknell moesten zich ditmaal met hun G-Drive Gibson 015S tevreden stellen met de tweede plaats.
Startgrid 4H Imola
Startgrid 4H Imola
De DragonSpeed ORECA 05 van Lapierre/Hedman/Hanley, die van op de pole was vertrokken, bereikte de finish in derde positie op een halve minuut van de winnaars. De SMP Racing BR 01 van  Coletti/Leal/Wirth miste nipt het podium, de Eurasia Motorsport ORECA 05 van Gommendy/De Bruijn/JunJin maakte de top vijf vol. Op een ronde volgde de eerste Ligier JS P2 op een zesde plaats, het exemplaar van Krohn Racing van Pla/Jönsson/Wirdheim. Nog twee Ligier’s volgden in het klassement, die van Panis Barthez Competition en Greaves Motorsport. Twee oudere ORECA 03R (RACE PERFORMANCE en Murphy Prototypes) sloten de top tien af.

United Autosports - Ligier JS P3
United Autosports - Ligier JS P3
United Autosports haalde het voor de tweede maal na Silverstone in de LM P3 klasse met de Ligier JS P3 van Alex Brundle, Mike Guasch et Christian England, de wagen werd veertiende algemeen. De Ligier’s van EUROINTERNATIONAL en  Panis Barthez Competition maakten het LM P3 podium vol. De Race Performance Ligier bestuurd door Bert Longin, Giorgio Maggi en Marcelo Marateotto kwam als 33ste over de streep en werd veertiende in de LM P3 klasse.

Proton Competition - Porsche 911 RSR
Proton Competition - Porsche 911 RSR
De GTE klasse werd gewonnen door de Proton Competition Porsche 911 RSR van Hedlund/Renauer/Henzler die twaalfde werden en daarbij de eerste LM P3 wagen vooraf gingen. De tweede plaats was voor de JMW Motorsport Ferrari 458 Italia van Smith/Bertolini/Butcher, de laatste podiumplaats ging naar de AT Racing Ferrari 458 Italia van Rigon/Talnanitsa/A. Talka Jr. In het kampioenschap leidt de G-Drive Gibson met 43 punten, dertien meer dan de SMP Racing BR 01 #32.

Foto's: European Le Mans Series
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in European Le Mans Series op zondag 15 mei 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Imola.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons