Assen: Dubbele zege en titels voor Luc Branckaerts en Dieter Kuijl




Race 1: Mooie strijd voor de zege met drie wagens uit verschillende platformen


Na twee ronden waren Leonard Batenburg en Dieter Kuijl vanuit de achterste gelederen reeds opgerukt naar een respectievelijke 8ste en 11de plaats algemeen. In de derde ronde kwam de safety car de baan op voor een oliespoor afkomstig van de versnellingsbak van Opel Calibra van Raphaël Bruneel. Dit duurde vrij lang en met nog een kleine 9 minuten op de teller werd het peloton opnieuw los gelaten.

Ook de leidende Corvette viel plots stil door een defect differentieel. Maar in diezelfde ronde ging ook de BMW 2002 van Floris Fick vrij hard van de baan en de koersdirectie haalde de rode vlag boven.
Branckaerts wint ondanks pech

De koersdirectie deelde nadien nog straffen uit aan Dieter Kuijl en Patrick Verbelen wegens inhalen onder geel. 60 seconden voor Dieter en 30 seconden voor Patrick. Hierdoor maken beiden een duik in de rangschikking en moest Dieter Kuijl zijn zege in platform 1 inleveren ten voordele van Christian Roessle die de volle puntenpot pakte in zijn Ford Escort RS 2000.
Het ongelooflijk verhaal van Luc Branckaerts midden de titelkoorts

Zelfde trio op podium van race 2. Titels voor Dieter Kuijl (FIA platform 1) en Luc Branckaerts (platform 3)



Twee ronden verder kwam Bas Van Elderen in de problemen en stond stil op een gevaarlijke plaats. Meteen opnieuw code rood en voor de tweede maal op rij werd de wedstrijd afgevlagd onder een rode vlag. Zodoende won Branckaerts zijn tweede race op rij en pakt met nog twee races te gaan op de Nürburgring nu reeds de titel in platform 3. Wim Kuijl werd tweede en doet een goede zaak in platform 2 met twee zeges. Idem voor broer Tim die ook de maximale score behaalde in platform 4.





Er volgt nog één raceweekend op 11, 12 & 13 oktober op de legendarische Nürburgring. Dan kennen we ook nog de kampioenen in de platformen 2 & 4.
Foto's: Bravo Racing/Belcar Historic Cup - David Noels
Tweet