van der Horst

Aston Martin heeft met di Resta en Dennis eerste DTM-rijders beet

Paul di Resta
Paul di Resta
Gewezen kampioen Paul di Resta en Red Bull F1-testrijder Jake Dennis zullen Aston Martin begin mei laten debuteren in het DTM-kampioenschap. De twee Britten zijn voor de hand liggende keuzes door de samenwerking tussen HWA en R-Motorsport. Ook over de derde en vierde rijder lijkt al zekerheid te bestaan.
Van commentaarwerk tijdens de F1-uitzendingen van Sky Sports tot een deelname aan de 24 Uur van Daytona: voormalig F1-rijder (van 2011 tot 2013 bij Force India) Paul di Resta concentreerde zich vorig jaar heus niet alleen op de 'Deutsche Tourenwagen Masters'. Maar racen in het populaire Duitse kampioenschap deed hij wel met verve: met zijn Mercedes streed hij tot de finale mee voor de titel, die hij in 2010 al een eerste keer in de wacht had gesleept.

R-Motorsport - Aston Martin Vantage GT3
R-Motorsport - Aston Martin Vantage GT3
Het vertrek van Mercedes betekent voor de Schot echter niet het afscheid. Hij verhuist namelijk samen met HWA naar het kamp van Aston Martin, dat dankzij het initiatief van R Motorsport-bazen Florian Kamelger en Andreas Bänziger vier Vantage zal inschrijven om de handschoen op te nemen tegen Audi en BMW. De tweede rijder komt dan ook uit de rangen van het Zwitserse team: Jake Dennis krijgt promotie na zijn indrukwekkende prestaties in GT3, onder meer de pole positie voor de 12 Uur van Bathurst.

De namen van de derde en vierde rijder werden nog niet bekendgemaakt, maar volgens Autosport.com zou het weleens kunnen gaan om ex-Mercedes-rijder Daniel Juncadella en Ferdinand Habsburg, in 2017 nog bijna-winnaar in de Grote Prijs F3 van Macau. Of de vier DTM-bolides van de Britse constructeur ook raceklaar zullen zijn voor de manche in Zolder (18-19 mei) is voorlopig nog niet duidelijk.

 


Foto's: Hans Van Onsem, Martijn Wouters
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in Deutsche Tourenwagen Masters op zaterdag 16 februari 2019.
  • VR Racing

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons