Audi R8 krijgt facelift (+ Foto's)
Dan over naar de visuele eigenschappen van de nieuwe Audi R8. Afgezien van de hertekende neus, met aangepaste radiatorrooster en een knipoog naar de oer-quattro, wordt de bolide standaard uitgerust met 19-duimswielen, optioneel kan er gekozen worden voor lichtere, gefreesde 20-duimers met vijf V-vormige spaken. De nieuwe voorsplitter is bovendien breder, net als het opvallende, laag gemonteerde ventilatierooster achteraan, het sluitstuk van een hoog oplopende diffuser.
Ook aan de software sleutelde de Audi-ingenieurs. Zo zijn er, afhankelijk van de motorversie die wordt geleverd, drij nieuwe rijassistantieprogramma’s: Dry, Wet en Snow. Zij vullen de reeds bestaande opties aan, waaronder de Performance-modus en moeten het weggedrag aanpassen aan de wrijvingscoëfficiënt van het wegdek. Dankzij de verbeterde elektronische stabiliteitscontrole (ESC) heeft de topuitvoering 1,5 meter minder afstand nodig om vanaf 100 km/u tot stilstand te komen. Moest u het nodig hebben: ook de remtijd van 200 naar 0 is verbeterd...
Foto's: Audi
Tweet