Iedereen herinnert zich nog de Grote Prijs van België 2021, of wat er moest voor doorgaan. Na twee ronden onder de regen achter de safety car werd de finishvlag bovengehaald en de race als voltooid beschouwd waarna de helft van de punten werd toegekend. Dit leverde de FIA en de organisatie heel wat kritiek op en de FIA past nu het reglement aan om zulk een scenario in de toekomst onmogelijk te maken.
Vanaf nu worden er geen punten meer uitgedeeld als er niet minstens twee ronden verreden zijn zonder interventie van de safety car. Als de leidende wagen nu meer dan twee ronden, maar minder dan 25 percent van de raceafstand heeft afgelegd worden er nu maar punten gegeven voor de vijf eerste geklasseerde piloten. De winnaar krijgt zes punten de als vijfde geklasseerde rijder nog één punt. Als de leidende bolide tussen 25 en 50 percent van de wedstrijdafstand aflegt, dan worden er punten gegeven aan de negen eerst geklasseerde rijders, waar de winnaar 13 punten krijgt. In het geval dat er tussen 50 en 75 percent van de raceafstand afgelegd zijn krijgen de tien eerst geklasseerde rijders punten waarbij de winnaar 19 punten krijgt toebedeeld.