van der Horst

Dijon: Opnieuw Jac Motors in race 2

VW Fun Cup
VW Fun Cup
De Trophée de Bourgogne, die getekend werd door wisselvallige weersomstandigheden op zaterdag en de terugkeer van de zon op zondag, had een hele reeks verrassingen in petto voor de tweede afspraak van de European VW Fun Cup. De #44 Jac Motors 1 van Laurent Jaspers, Michaël Leenders en Mathieu Detry, op zaterdag winnaar van de eerste race in Dijon, erfde een tweede succes op zondag na een bestraffing voor de #2 DRM Motorsport (Mondron-Mondron-Richard-Bollen). In het kampioenschap behoudt de #888 AC Motorsport (Perrin-Leburton-Tourneur) nipt het voordeel voor aanvang van de meeting in Zandvoort, eind mei. Bij de Biplaces werden de zeges verdeeld onder de #365 Carpass LRE by DRT (Lémeret-Reynens-Coppieters-Wintgens) en de #372 Debersaques Racing Team (Debersaques-Debersaques-De Munter).
  • Dreamdrive
Volgens de specialisten van de discipline waren we op zondag in Dijon getuige van een van de mooiste races uit de Geschiedenis van de European VW Fun Cup. Tijdens het volledige slotuur bleven vier wagens bumper aan bumper, waarbij het verschil tussen de leider en de vierde plek nooit meer was dan drie seconden. Cédric Bollen (op de #2 DRM Motorsport die hij deelt met Amaury Richard, Guillaume en Edouard Mondron) kwam als eerste voorbij de zwart-witgeblokte vlag, maar kreeg dertig seconden straftijd wegens het overschrijden van de limieten van de piste. Michaël Leenders bleef de hele tijd druk uitvoeren op de leider en kreeg de zege dus in de schoot geworpen. De #44 Jac Motors 1 (die ook bestuurd werd door Laurent Jaspers en Mathieu Detry) had de eerste manche al gewonnen en behaalde dus een onvergetelijke dubbel! Ook Martin Leburton (#888 AC Motorsport met Stéphane Perrin en Simon Tourneur die het team vervolledigden) en Kevin Caprasse (gekoppeld aan Kevin Balthazar en Lorenzo Donniacuo op de #280 Socardenne by Milo) waren betrokken in de strijd en beklommen het podium, voor de #2 DRM Motorsport, die teruggewezen werd naar de vierde plek.
 
De #285 8Ks Warner Experience van Claudio Cappelli en Sean McInerney kwam even proeven van de leiding in de openingsronden en eindigde vierde op amper een veertigtal seconden. De #269 Jac Motors (Johan Huygens, Jean-Jacques en Gilles Smits) bevestigde zijn mooie vijfde plek in de eerste manche door ditmaal als zesde aan te tikken. De top 10 werd aangevuld door de #299 DRM Motorsport (Mathieu de Robiano-Sébastien de la Serna), de #278 Acome Racing (Manu Nava-Stéphane Charlier-David Doutrepont-Michel Vanhakendover), de #114 Clubsport Racing (Philip Vandewalle-Bram Vanhengel) en de #291 Comtoyou Racing (Dominique Bustin-Maxime Lieutenant-David Dermont-Gilles Verleyen).
 
Bij de Biplaces dachten Francis Plunus en Eric Jardon een knappe revanche te nemen voor het contact tijdens de eerste confrontatie, maar de #342 Trendy Monster verloor de zege tijdens de technische controle omwille van een niet-conforme achtervleugel. Debersaques Racing Team (Yves en Maxime Debersaques vormden een team met Charly De Munter) werden eveneens het slachtoffer van een crash op zaterdag, maar namen een schitterende revanche door de eerste plek over te nemen en zo hun eerste succes van het seizoen te behalen, voor de #361 Credeco by Leader (Philippe Denis-Philippe Willems-Baudouin Feron- Marc-Olivier Van Oppens-Xavier Gérard) en de #360 CBRS by AC (Alain Dupont-Philippe Fisette-Michel Koning). De #365 Carpass LRE by DRT, laureaat van de eerste manche, verliet het strijdperk al na anderhalf uur, aangezien Stéphane Lémeret, Philippe Reynens, Miguel Coppieters en Philippe Wintgens door een kapotte motor een kruis mochten maken over hun ambities. Meer meeval was er voor de #323 TML Racing (Florent en Baudouin de Liedekerke), die na zijn tweede plek op zaterdag ditmaal vierde werd, voor de #330 Lisalux Racing (Stéphane Loesel-Maxime Lacrosse-Lucien Bourdeaux).
 
Na deze verplaatsing naar de Bourgogne, worden de deelnemers aan de European VW Fun Cup verwacht aan de Noordzeekust voor de derde afspraak van het seizoen. Twee manches van drie uur staan op zondag 27 mei op het menu. Opnieuw even onvoorspelbaar en fel betwist? Laat ons hopen!

VW Fun Cup Press

 



  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons