van der Horst

Donington: weer twee podia voor Ulysse de Pauw

Ulysse de Pauw - Douglas Motorsport
Ulysse de Pauw - Douglas Motorsport
Ook het Brits F3-kampioenschap trok terug naar Donington Park voor hun volgende raceweekend. Bekend terrein voor Ulysse de Pauw, nadat de Belg in augustus er nog zijn eerste overwinning pakte in het kampioenschap. Ditmaal geen overwinning voor de Pauw, maar hij kon het weekend tevreden afsluiten door tweemaal op de tweede plaats te eindigen in drie races.
Tijdens de eerste race van het weekend mocht de Pauw als tweede starten, achter Kaylen Frederick. De Amerikaan, die een slecht weekend achter de rug had in Brands Hatch was uit op revanche. Iets wat hij met brio deed, waardoor de jonge Belg zich tevreden moest stellen met een tweede plek, voor Kush Maini. In de tweede race moesten de toppers van de eerste race achteraan starten. De Pauw startte vanaf een vijftiende plek en eindigde toch op een mooie negende plaats, terwijl Louis Foster zijn tweede winst van het seizoen mocht vieren.

Podium British F3 Race 3 in Donington Park
Podium British F3 Race 3 in Donington Park
In de derde race ging het nog beter voor de Douglas Motorsport-piloot. de Pauw moest starten vanaf een derde plek, achter Frederick en Maini. Terwijl de Indiër de Amerikaan voorbij snelde in de openingsfase, kon de Belg eveneens profiteren na een slechte doorkomst van Frederick in de chicane. Terwijl Maini wegreed, moest de Pauw praktisch de hele race verdedigen, iets waar hij uiteindelijk in slaagde. Frederick verloor achteraf de derde plaats nog door een tijdstraf, waardoor Maini comfortabel aan de leiding gaat in het kampioenschap. De Pauw zelf springt na dit degelijk weekend naar een vierde plaats, op 76 punten van de leider.

Foto's: Douglas Motorsport - British F3



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Circuit Internationaal op zondag 20 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Donington Park.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons