Mexico City: Komen de toppers weer boven water?
Ook Audi blijft dobberen in een rare situatie. Beide piloten haalden de superpole en Lucas Di Grassi was polesitter, tot de raceleiding zag dat hij een fout maakte in de kwalificaties en zo helemaal achteraan gezet werd. De Braziliaan probeerde zich wel in de top 10 te knokken, maar hij kreeg uiteindelijk nog een penalty aan zijn been na de race waardoor hij er net buiten terechtkwam. Daniel Abt daarentegen kon zich geruisloos naar een derde plaats hijsen door in de finale een verrassend sterke Edoardo Mortara van zich af te houden. Toch kon Audi een beetje juichen dankzij Sam Bird, die de geschiedenisboeken ingaat als de eerste rijder die vijf seizoenen op rij een overwinning kon boeken, en Envision Virgin Racing. Zowel de Brit als Robin Frijns treden de laatste twee races prominenter op de voorgrond. Zullen zij de eer van Audi hooghouden?
Jérôme D'Ambrosio zal opgelucht geweest zijn nadat hij dankzij die bestraffingen na afloop van de race toch nog de leiding in de tussenstand kon behouden, al is het slechts met één punt voorsprong op Bird. Al was dit maar tijdelijk nadat hij een post-race penalty kreeg van 5 seconden en uiteindelijk tiende geklasseerd werd, waardoor hij op 2 punten achterstand ziet. Uiteindelijk ging de meeste aandacht deze keer naar Pascal Wehrlein en zijn formidabele race. De voormalige DTM-kampioen nam het roer over van de Etterbekenaar en presteerde sterk in de kwalificaties en de race. Wehrlein mag dan wel twee non-finishes op zijn scorebord staan hebben, als hij dit niveau kan aanhouden, zal hij zich ongetwijfeld mengen in de titeldebatten.
Stoffel Vandoorne blijft maar daten met de pechduivel. De Rumbekenaar kon zich in de laatste groep voor de allereerste keer voor de superpole plaatsen. Toch was het opvallend dat de Venturi van HWA de hoge snelheid vooraan niet echt kon volgen, waardoor er al snel een gat viel. Op de koop toe crashte Vandoorne, iets wat hij volledig op eigen conto mocht pennen - zo erkende hij tevens. Wat hij ook beseft, is dat er nog veel werk voor de boeg is. De snelheid over één ronde is er, nu is het zoeken om dit tempo 45 minuten en een ronde vol te houden.
Foto's: Formula E
Tweet