van der Horst

Generale repetitie voor NSC Motorsports

NSC Motorsports - Lamborghini Gallardo GT3
NSC Motorsports - Lamborghini Gallardo GT3
NSC Motorsports van Thierry Verstraete zal komend weekend in het kader van de finale race binnen het Syntix Winter Endurance Kampioenschap voor de eerste maal de nagelnieuwe Lamborghini Gallardo GT3 officieel de sporen geven op het duinencircuit van Zandvoort. Na eerdere positieve tests, ondermeer op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona, wordt dit voor NSC Motorsports de eerste confrontatie in competitie met de mooie Italiaanse bolide.
Het Syntix Winter Endurance Kampioenschap bestaat uit drie wedstrijden met de Syntix 500 in Zandvoort, de Nieuwjaarsrace en de afsluitende Final 4. Deze wedstrijd wordt ook traditioneel door enkele teams aangewend om hun strijdros voor het komende seizoen uit te testen. Zo ook voor NSC Motorsports dat dit jaar zijn pijlen richt op het BRCC of Belgian Race Cars Championship.

NSC Motorsports - Lamborghini Gallardo GT3
NSC Motorsports - Lamborghini Gallardo GT3
Teameigenaar Thierry Verstraete verduidelijkt de deelname: “Het ganse team wordt in stelling gebracht, inclusief een ingenieur en een meccano van Reiter Engineering dat de wagen bouwde. Het doel van deze deelname is drieledig. Syntix Lubricants is de titelsponsor van dit winterkampioenschap en zodoende is het voor de organisator een mooie meerwaarde door een Lamborghini Gallardo GT3 in de kleuren van Syntix Lubricants op de startgrid te krijgen. Voor mezelf is deze deelname uiteraard ook zeer belangrijk naar de toekomst toe. Ik heb immers nog nooit geracet op het circuit van Zandvoort en gezien er een manche wordt verreden voor de BRCC is dit voor mij een doorgedreven training inzake de kennismaking met het circuit. Maar de voornaamste reden van onze aanwezigheid is dat het nieuwbakken team voor de eerste maal zal samen werken onder een bepaalde druk en zodoende kunnen we mogelijke communicatiefoutjes weggommen voor we aan de start komen van de eerste wedstrijd van de BRCC op Circuit Zolder. Het wordt dus de officiële roll out en een generale repetitie richting het BRCC-kampioenschap. Het betreft hier een race over vier uren, terwijl de races binnen de BRCC normaliter over drie uren gaan. Ideaal dus om bandenwissels, pilotenwissels, tanken, enz. uit te testen en verbeteren waar nodig”.

De NSC-bolide zal worden gemend door het trio Thierry Verstraete, Nick Catsburg en Pieter Dubois. Thierry en Pieter vormden vorig jaar reeds ploeg in de BRCC met een Porsche 997 Supercup en daar is nu de supersnelle Nick Catsburg bijgekomen, de marketing manager bij Syntix Lubricants. Pieter zal gezien zijn ervaring ook fungeren als teammanager.

Pieter Dubois: “We zijn met ons bedrijf Syntix Lubricants de titelsponsor van het winterkampioenschap en het inzetten van de Lamborghini in onze kleuren wordt een eye catcher binnen het peloton. We willen geen scherprechter spelen inzake de strijd voor de titel in dit winterkampioenschap, maar voor het ganse team is het een perfecte racesimulatie naar de BRCC toe en we gaan uiteraard niet van start om een figurantenrol te spelen. We zullen het uiteraard niet cadeau krijgen. Met verschillende Proto’s, Porsches en potente BMW’s aan de start is er oppositie genoeg”.
 
9b0c9a6a063fe7ed732bff198ad03b9cb3281e27.jpg
“Het wordt inderdaad geen gezondheidswandeling”, treedt Thierry Verstraete zijn kompaan bij. “Het blijft autosport en dan is het de bedoeling om zo hoog mogelijk te scoren. Al is het belangrijkste dat we onze ervaring aanscherpen met het nieuwe team en dito wagen. Tijdens de testdagen die we met Curbstone afwerkten in Barcelona heb ik samen met Nick Catsburg en engineer Turner van Reiter Engineering hard gewerkt en nu kunnen we deze ervaring benutten en verder uitbouwen in Zandvoort. We hebben met de Lamborghini reeds verschillende weersomstandigheden gekend en we zijn dus klaar voor de aftrap. De overstap van de Porsche 997 Supercup richting Lamborghini GT3 was wel geen sinecure gezien de Lamborghini over meer technische snufjes beschikt. Niet makkelijk om de limieten te verleggen’.

“Over de toekomst is momenteel weinig te vertellen. We gaan in ieder geval het volledige BRCC kampioenschap rijden en de deur op een kier houden voor een mogelijke deelname aan meerdere wedstrijden in een ander kampioenschap. Maar de BRCC krijgt prioriteit”, besluit een strijdvaardige Thierry Verstraete.      

NSC Motorsports press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op dinsdag 4 maart 2014.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons