van der Horst

GreenGT aangeduid als ontwerper voor aandrijving van waterstofklasse

Mission H24
Mission H24
Nadat Oreca en Red Bull Technologies aangeduid waren voor de bouw van het chassis voor de waterstofklasse vanaf 2024, heeft ACO nu ook bevestigd dat GreenGT mee in het verhaal zal stappen. Het Zwitsers bedrijf zal instaan voor de ontwikkeling van de motor, de batterij en de transmissie die de wagens vast zullen gebruiken. Dit is overigens niet hun eerste project, gezien GreenGT al sinds 2018 meewerkt aan de LMPH2G.
Hoewel de bovenstaande bedrijven en Plastic Omnium - die de brandstoftank zal ontwerpen - een groot deel van de wagen zal preparen, krijgen de teams ook toegang om zelf bepaalde delen te ontwikkelen. Dit gaat dan over van brandstofcellen tot soft- en hardware van de stroomregelaar en het koelingssysteem, waardoor het lijkt dat ACO met deze klasse een gelijkaardig pad opwandelt als de LMDh. Hiermee is het nu afwachten tot wanneer de eerste schetsen buiten zullen komen waarmee de teams in 2024 aan de start zullen verschijnen in Le Mans.

Foto: ACO



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA World Endurance Championship op donderdag 4 februari 2021.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons