Hypercarnieuws vers van de pers
Toen Peugeot met zijn concept van de 9X8 uitkwam, was dat revolutionair. De eerste Hypercar die eruit zag zoals men hem had voorgesteld; een concept dat buiten de comfortzone lag, zonder achtervleugel aan de start verschijnen was een mooi voorbeeld. Al komt de Franse constructeur na zeer wisselvallige resultaten op zijn stappen terug. Hier en daar had je een lichtpuntje, maar doorgaans bleken beide wagens niet competitief. Na heel veel touwgetrek rond de reglementen inzake de BoP, hebben Peugeot, de FIA en ACO volgens Dailysportscar een consensus bereikt en ziet het er naar uit dat de 9X8 vanaf 2024 mét achtervleugel aan de start verschijnt in Qatar.
Alpine blijft testkilometers malen
Bij Alpine blijft men niet stilzitten. De Franse constructeur heeft zijn A424 LMDh na zijn groot debuut in Le Castellet nog extra tests laten afwerken. Na een rem- en differentieeltest in Lurchy-Levis, was er ook een tweedaagse test in Motorland Aragón. Daar maalden Mathieu Vaxiviere en Nicolas Lapierre maar liefst 1500 km af. Tot dusver klonk Signatech-directeur Philippe Sinault tegenover Sportscar365 positief en blijft men testen met het oog op 2024. De eerstvolgende test binnen twee weken in Jerez, om dan midden november een grote endurancetest af te werken in Aragón.
Voorlopig geen nieuwe teams voor de Porsche 963
Porsche leverde de Porsche 963 tot dusver reeds aan drie klantenteams die er voor 2024 wellicht een exemplaar bij krijgen. Jota en Proton Competition zouden een extra wagen inzetten, JDC-Miller Motorsports beoogt voorlopig een reservewagen. Volker Holzmeyer, hoofd van de Noord-Amerikaanse tak van het merk, stelde tijdens een gesprek met Sportscar365 op Rennsport 7 in Laguna Seca tot 2025 te willen wachten vooraleer een nieuw team met een 963 te bevoorraden. Zo te horen wil men zich eerst focussen op hulp aan de bestaande klanten. Ondertussen blijft men wel werken aan updates om de wagen betrouwbaarder te maken.
Foto's: Geert Franquet - Alpine - Racing International Photography
Tweet