van der Horst

Marrakesh: Mitch Evans eindigt bovenaan in FP2

Mitch Evans - Jaguar Panasonic Racing
Mitch Evans - Jaguar Panasonic Racing
In tegenstelling tot in Riyad vorige maand, hebben deze zaterdag de vrije trainingen plaats onder een stralende zon in Marrakesh. Tijdens deze tweede vrije training was het Mitch Evans die met zijn Jaguar bovenaan in de tabel eindigde met een 1:17.262, voor André Lotterer met zijn DS Techeetah en voormalig kampioen Sébastien Buemi in de Nissan e.Dams. Net zoals in de eerste vrije trainingen vielen er geen noemenswaardige incidenten te melden en ook de Belgen hielden zich op de achtergrond. Opvallend zijn de problemen bij Lucas Di Grassi, die weer niet hoog in de tabellen prijkte tijdens FP2.
  • Powerkit.shop
Stoffel Vandoorne - HWA Racelab
Stoffel Vandoorne - HWA Racelab
Net zoals in de eerste vrije training was het een haasje over spelen in de top 10. Even stond Robin Frijns met zijn Envision Virgin Racing Audi weer bovenaan als snelste, maar hij zag in de laatste minuten van de sessie de Nieuw-Zeelander Mitch Evans onder zijn tijd duiken. Ook Stoffel Vandoorne en Jérôme D'Ambrosio waren wederom zoals in de eerste sessie geregeld bovenaan te vinden, maar moesten net zoals eerder op de ochtend zich tevreden stellen met respectievelijk een dertiende en een zeventiende plaats.

Opvallend was dat Lucas di Grassi precies toch weer problemen heeft met zijn Audi. De Braziliaan reed maar vijf rondjes tijdens deze training en stond al binnen terwijl de meesten nog hun start aan het oefenen waren. De voormalig kampioen eindigde op een 21ste plaats, op bijna drie seconden van Evans. Vanmiddag om 12 uur staan de kwalificaties op het programma en in tegenstelling tot in Riyad, zal deze sessie doorgaan in het normale format.

Foto's: Kurt Vanhoenacker

 


Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 12 januari 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Marrakesh.
  • Shopa

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons