van der Horst

Mexico City: Antonio Félix da Costa snelste tijdens tweede vrije trainingen

António Félix da Costa
António Félix da Costa
De zon is er volledig doorgekomen tijdens de tweede trainingssessie in het kader van de Mexico City e-Prix. Daar was het Antonio Félix da Costa die met een 58.963 de snelste tijd op de tabellen zette. Hiermee is de Portugees de eerste piloot die onder de 59 seconden duikt. Achter de BMW-piloot zagen we verrassend Felipe Massa met zijn Venturi op plaats twee verschijnen - op amper twee tienden van Félix da Costa - en Sébastien Buemi knokte zich in de slotfase nog naar een derde plaats. Ook ditmaal lag alles dicht bij elkaar, maar liefst 18 van de 22 piloten bleven binnen de seconde van de Portugees. Het zal dus spannen tijdens de kwalificaties wie er zich zal plaatsen voor de Superpole.
Wederom waren er weinig incidenten. Het voornaamste was er wanneer Oliver Turvey de plastieken barrière raakte waardoor het wiel linksvoor gedeeltelijk los kwam te zitten. Daarnaast lijkt een goede setup vinden niet al te gemakkelijk vandaag. Zo leek Jean-Éric Vergne toch moeite te hebben met zijn wagen om alzo een goed ritme op te bouwen. Ook oud-kampioen Lucas Di Grassi bleef zoeken naar de perfecte setup.

Jérôme D'Ambrosio - Mahindra Racing
Jérôme D'Ambrosio - Mahindra Racing
Jérôme D'Ambrosio had een slechte eerste sessie er op zitten. Teammanager Dilbagh Gill verklaarde aan Dario Franchitti dat de Etterbekenaar wat last had van onderstuur. Mahindra werkte er aan en met resultaat: D'Ambrosio eindigde op P4 op minder dan vier tienden van Félix da Costa. Stoffel Vandoorne liet zich iets minder opvallen dan tijdens FP1 en eindigde op P13. De volgende sessie op het menu is de kwalificatie omstreeks 18.45 uur met aansluitend de Superpole.

Foto's: Formula E 

 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 16 februari 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Mexico City.
  • Circuit Zolder

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons