van der Horst

Mexico City: Daniel Abt topt eerste vrije trainingen

Daniel Abt - Audi Sport Abt Schaeffler
Daniel Abt - Audi Sport Abt Schaeffler
Terwijl het middaguur in België reeds ver achter ons ligt, begint de ABB Formula E wakker te worden in Mexico City. Daar werd de eerste vrije trainingen afgewerkt en het is Daniel Abt die als snelste uit de bus kwam met een 59.319. De Duitse Audi-rijder bleef hiermee Edoardo Mortara en Alexander Sims voor. Opvallend was dat praktisch de hele top 10 gemakkelijk een rondje onder de minuut kon afleggen, iets wat onder meer ook Stoffel Vandoorne lukte. Om u een vergelijking te geven: vorig jaar klokte Felix Rosenqvist een 1:01.645 om vanaf de pole positie te vertrekken. Met andere woorden: de tijden zullen nog serieus zakken in de komende sessies.
  • Shopa
Er waren amper incidenten waardoor de volledige 45 minuten durende sessie zonder problemen kon volgemaakt worden. Al is één ding nu al duidelijk geworden: de eerste bocht zal veel actie opleveren. Zo maakten onder meer Robin Frijns en André Lotterer al kennis met de scherpe rechtse bocht door veelvuldig hun rempunt te missen. Gary Paffett tikte zelfs de Mexicaanse muur aan. De Brit was op weg om zijn snelste tijd af te klokken in de sessie, tot de achterkant van zijn wagen wegschoof en zijn linkerachterwiel de muur raakte.

Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne
Bij de Belgen was het Stoffel Vandoorne die liet zien dat hij twee weken geleden niet voor niets in de Superpole stond. De Rumbekenaar stond op tien minuten van het einde bovenaan de tabellen, alvorens hij afgleed naar een zevende plaats. Jérôme D'Ambrosio kende een iets mindere sessie. De Etterbekenaar had toch wat moeite om een goed ritme te vinden en eindigde op een 21ste plaats. De volgende sessie vindt plaats om 17 uur.

Foto's: Formula E



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 16 februari 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Mexico City.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons