van der Horst

Porsche kiest voor een V8 bi-turbo voor zijn LMDh bolide

Porsche V8 bi-turbo
Porsche V8 bi-turbo
De eerste testen van de Porsche LMDh liggen al achter de rug. Al kregen we al beelden van de wagen, details over de thermische motor werden niet vrijgegeven tot nu. Porsche kiest voor een V8 bi-turbo gezien die de beste combinatie biedt betreffende prestaties, gewicht en kost.
Porsche LMDh
Porsche LMDh
Het motorreglement voor de LMDh-klasse geeft vrijheid wat betreft cilinderinhoud, aantal cilinders en motorconfiguratie. Wel geldt er een limiet op het toerental van maximum 10000 toeren/minuut en mag het geluid van de motor niet meer dan 110 decibel produceren. Het maximale vermogen moet tussen de 480 en 520 kW (653 tot 707 pk)  liggen en het totale gewicht van de motor inclusief turbo’s moet boven de 180 kilo liggen. Porsche had daarbij de keuze tussen verschillende krachtbronnen uit het gamma maar koos uiteindelijk voor de V8 bi-turbo die volgens het merk de beste compromis bood.

Foto's: PR Porsche
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op donderdag 27 januari 2022.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons