Sanna (Lamborghini): “Huracán GT3 zal nog extremer zijn”
Zowel de Super Trofeo als GT3-versie werden ontwikkeld door Lamborghini, Dallara en Squadra Corse, de recent opgerichte competitietak van de Italiaanse constructeur. Toch zou ook zustermerk Audi in beperkte mate (onofficieel) betrokken zijn bij het project, zoals Autosport.be in juli nog onthulde. Van Reiter is zoals geweten inmiddels geen sprake meer. “We focussen ons enkel op klantenteams, in tegenstelling tot andere constructeurs zijn we niet actief in series zoals de F1, DTM en Le Mans, GT3 is dan ook ons stokpaardje,” vervolgde Sanna. “Een fabrieksteam behoort niet tot de mogelijkheden, maar we kijken met veel interesse naar bepaalde teams die we eventueel zouden kunnen ondersteunen. We hebben geen fabrieksteam nodig, wel partnerteams.”
De Huracán Super Trofeo is een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de oude Gallardo ST, de eerste competitiewagen van Lamborghini. De nieuwe wagen heeft bovendien al de looks van een GT3. “Momenteel is de Huracán ST twee seconden per ronde sneller dan de oude Gallardo, we leunen dus al dicht aan tegen de rondetijden van de huidige GT3’s. Er zullen echter weinig gemeenschappelijke onderdelen zijn tussen de ST en GT3, die zelfs nog heel wat extremer zal zijn.”
Foto's: Georges De Coster
Foto's: Georges De Coster
Tweet