van der Horst

Sanna (Lamborghini): “Huracán GT3 zal nog extremer zijn”

Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo
Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo
Na de officiële lancering in Pebble Beach midden augustus, maakte de Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo afgelopen weekend zijn Europese debuut in de Blancpain Endurance Series paddock op de Nürburgring. Met de almaar toenemende interesse in de Super Trofeo series in de VS, Europa en voornamelijk Azië, en met de volle grids die volgend seizoen in de drie regionale kampioenschappen verwacht worden, richt men zich bij Lamborghini nu stilaan op de lancering van de GT3-variant van de Huracán. “De wagen zal zeer binnenkort worden voorgesteld, sneller dan men misschien wel zou verwachten,” verklaarde Lamborghini test- en ontwikkelingsrijder Giorgio Sanna afgelopen weekend tegenover Autosport.be.
Giorgio Sanna
Giorgio Sanna
Zowel de Super Trofeo als GT3-versie werden ontwikkeld door Lamborghini, Dallara en Squadra Corse, de recent opgerichte competitietak van de Italiaanse constructeur. Toch zou ook zustermerk Audi in beperkte mate (onofficieel) betrokken zijn bij het project, zoals Autosport.be in juli nog onthulde. Van Reiter is zoals geweten inmiddels geen sprake meer. “We focussen ons enkel op klantenteams, in tegenstelling tot andere constructeurs zijn we niet actief in series zoals de F1, DTM en Le Mans, GT3 is dan ook ons stokpaardje,” vervolgde Sanna. “Een fabrieksteam behoort niet tot de mogelijkheden, maar we kijken met veel interesse naar bepaalde teams die we eventueel zouden kunnen ondersteunen. We hebben geen fabrieksteam nodig, wel partnerteams.”
 
De Huracán Super Trofeo is een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de oude Gallardo ST, de eerste competitiewagen van Lamborghini. De nieuwe wagen heeft bovendien al de looks van een GT3. “Momenteel is de Huracán ST twee seconden per ronde sneller dan de oude Gallardo, we leunen dus al dicht aan tegen de rondetijden van de huidige GT3’s. Er zullen echter weinig gemeenschappelijke onderdelen zijn tussen de ST en GT3, die zelfs nog heel wat extremer zal zijn.”

Foto's: Georges De Coster
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Blancpain GT Endurance op donderdag 25 september 2014.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons