van der Horst

Sanremo rallye: Craig Breen en Lara Vanneste verliezen pak tijd

Breen-Vanneste - Peugeot 207 S2000
Breen-Vanneste - Peugeot 207 S2000
Met Jan Kopecky kennen we reeds de ERC-kampioen 2013, maar voor de tweede plaats was voor de Rallye Sanremo nog niets beslist. Met nog twee wedstrijden te gaan incl. Sanremo, staat de Fransman Bouffier acht punten voor op de Ier Breen die op pad gaat met onze landgenote Lara Vanneste. Gezien in de tweede ronde van het kampioenschap de vier beste resultaten worden weerhouden en beiden nog maar één resultaat boekten, tellen dus de resterende uitslagen mee voor de beide piloten. Bizar dat de Peugeot-rijders dus niet aan de aftrap kwamen tijdens de afgelopen Croatia Rally. Misschien zit het feit dat Bouffier reeds een contract ondertekende met Hyundai voor een WRC-programma in 2014 er voor iets tussen.
Op vrijdag tijdens de openingsdag stonden vijf KP’s op het programma. Bouffier opende met een besttijd voor thuisrijders Andreucci, Basso en Scandola en zette Breen reeds op zes seconden. De tweede en derde KP gingen naar de Italianen Scandola (Skoda Fabia) en Andreucci (Peugeot 207). Bouffier was goed vertrokken, maar verloor door een stuurfout meer dan een minuut op KP3.

Bij het ingaan van de tweede lus leidde de Italiaan Andreucci de debatten met amper 4/10 sec. voorsprong op zijn landgenoot Scandola. Breen en Vanneste stonden op dat moment 4de op 11 seconden van de leider. Maar het Iers-Belgische duo reed lek op KP4 en moest het wiel wisselen op de KP. Méér dan 5 minuten gingen verloren. Mogelijk was er meer aan de hand, want even later bevond de wagen zich in het opgavepark. Bouffier scoorde wel tijdens de nachtelijke proeven en maakte een stuk van zijn achterstand terug goed. De top drie is voorlopig wel Italiaans, terwijl Bouffier vierde staat op een minuut van leider Andreucci terwijl Basso de tweede plaats inpikte van Scandola.

Foto: ERC.com



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in FIA European Rally Championship op zaterdag 12 oktober 2013.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons