van der Horst

Slovakia Ring: Denis Dupont: “De Europese campagne op een positieve noot afsluiten”

Denis Dupont - Audi RS3 LMS
Denis Dupont - Audi RS3 LMS
De zesde meeting van het FIA WTCR-kampioenschap wordt dit weekend in Slovakije afgewerkt. Aan het stuur van de Audi RS3 LMS in de kleuren van het RACB National Team wil Denis Dupont zijn progressie in het mondiale toerwagenpeloton bevestigen.
Na tien races is de FIA WTCR nu aan zijn tweede seizoenshelft toe. Dit weekend sluit de meeting in Slovakije de campagne op het Oude Continent af. Na de openingsmanche in Afrika (Marokko) en vijf meetings in Europa trekt het kampioenschap na dit weekend naar Azië.
 
Denis Dupont mag zich voordien nog uitleven op de Slovakiaring. Dit circuit, op zo een veertigtal kilometer van hoofdstad Bratislava, is relatief lang: 5,922 km. “Donderdag heb ik een rondje op de fiets kunnen rijden. Dat bevestigde alleen maar de idee die ik me over deze omloop had gevormd, op basis van de vele onboardbeelden die ik heb bekeken. Met uitzondering van de lange rechte lijn aan de start krijgen we hier met nogal wat snelle bochten te maken. Het gros van de bochten wordt in derde of vierde versnelling genomen. Heel technisch en heel amusant ook. In principe zou de Audi RS 3 LMS hier heel goed voor de dag moeten kunnen komen. Het enige probleem is dat we een succesballast van 50 kg. meesleuren.”
 
Nochtans heeft de vertegenwoordiger van het RACB National Team bij het aansnijden van dit Slovaakse weekend nogal wat succeshonger. “Na deze meeting beginnen we onze zomerpauze”, legt Denis Dupont uit. “De volgende races worden pas eind september in China afgewerkt. Dat betekent dat we het meer dan twee maanden zonder racen moeten stellen! Ik ben vast van plan om mijn vakanties op een positieve noot te beginnen.”

Persbericht RACB National Team



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in FIA World Touring Car Cup op vrijdag 13 juli 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Slovakia Ring.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons