van der Horst

Autopolis: Nabeschouwing Bertrand Baguette

Betrand Baguette kwam deze zondag als tiende over de streep tijdens de Super GT 500-race in Autopolis. Het eerste punt van het seizoen aan het stuur van de Honda NSX van Nakajima Racing, het bewijs dat de wagen vooruitgang boekt.
Vijftiende op de grid in Okayama, 14de in Fuji, Bertrand Baguette zette in Autopolis zijn opgang op de ladder van het hoogstaande Super GT –kampioenschap verder, door tijdens de kwalificaties de 13de tijd neer te zetten. “Een duidelijke vooruitgang, de beloning ook voor het harde werk van het hele team”, stelt de jonge Belg. “De Honda-ingenieurs en die van Nakajima Racing hebben alles op alles gezet om onze auto te laten evolueren. Stap voor stap boeken we vooruitgang. Hartverwarmend, zoiets.”

Die vooruitgang liet zich vooral tijdens de wedstrijd voelen, waar Bertrand Baguette en zijn teammaat Daisuke Nakajima met hun Super GT beslag legden op de tiende plaats. “Niet alleen bleek onze Honda NSX uiterst betrouwbaar maar we konden ook het gevecht aangaan en enkele concurrenten achter ons houden. We hebben een heel mooie wedstrijd gereden, met een perfecte strategie. Daisuke nam de start en na 30 ronden nam ik het stuur over. Het punt voor de tiende plaats is echt een hart onder de riem, hoewel we nu allesbehalve op onze lauweren mogen rusten. Gedurende het hele weekend werden we met een wederkerend probleem geconfronteerd. De achterbanden nemen veel te veel stukjes rubber van de piste op. Daardoor gaat het rijgedrag van onze Super GT fel achteruit. Vanaf deze week zullen we proberen een  oplossing te vinden. Er staan twee testdagen op het circuit van Sugo op het programma. De zomer zit er aan te komen, dat betekent dat de temperatuur gevoelig omhoog zal gaan. Deze zondag was het al 31 graden. Een parameter die uiteraard heel wat invloed heeft op de banden.

De volgende wedstrijd heeft plaats op 19 en 20 juli, in Sugo. Tot dan zullen we ons uiterste best doen om de Honda NSX nog competitiever te maken.”

Bertrand Baguette Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Super GT op dinsdag 3 juni 2014.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons