TCR-Balance of Performance vrijgegeven
Om een juist evenwicht te bekomen kan worden ingegrepen op het minimumgewicht, de rijhoogte en het motorvermogen.
Het minimumgewicht werd voor alle deelnemende merken met sequentiële versnellingsbak op 1.265 kg gebracht en op 1.230 kg voor auto's met DSG-bak. Specifiek voor de eerste WTCR-meeting komt daar voor alle wagens 60 kg ballast bovenop wat het basisgewicht voor Marrakech dus op 1.325 kg brengt. Twee modellen komen in Marokko aan de start met het basisgewicht: de Hyundai i30 TCR en de Volkswagen Golf GTI TCR. De Audi RS3 LMS krijgt er 10 kg bovenop, daar waar de Cupra TCR 10 kg onder het minimumgewicht van start gaat. Zowel de Peugeot 308 TCR, de beide Honda Civic-modellen als de Alfa Romeo Giulietta krijgen een toegift van 20 kg onder het minimumgewicht.
In Marrakech komen alle 25 wagens met een rijhoogte van 80mm op de baan.
Het minimumgewicht werd voor alle deelnemende merken met sequentiële versnellingsbak op 1.265 kg gebracht en op 1.230 kg voor auto's met DSG-bak. Specifiek voor de eerste WTCR-meeting komt daar voor alle wagens 60 kg ballast bovenop wat het basisgewicht voor Marrakech dus op 1.325 kg brengt. Twee modellen komen in Marokko aan de start met het basisgewicht: de Hyundai i30 TCR en de Volkswagen Golf GTI TCR. De Audi RS3 LMS krijgt er 10 kg bovenop, daar waar de Cupra TCR 10 kg onder het minimumgewicht van start gaat. Zowel de Peugeot 308 TCR, de beide Honda Civic-modellen als de Alfa Romeo Giulietta krijgen een toegift van 20 kg onder het minimumgewicht.
In Marrakech komen alle 25 wagens met een rijhoogte van 80mm op de baan.
Zoals enigszins verwacht bleek de Honda-krachtbron de krachtigste, wat maakt dat alle Honda's tot 97,5% van het gemeten vermogen worden gereduceerd. De Alfa Romeo en Peugeot daarentegen krijgen een boost van 2,5% terwijl voor de andere merken niet aan het vermogen wordt geraakt.
Foto's: Hans van Onsem
Tweet