van der Horst

TCR past Balance of Performance aan, succesballast blijft ongewijzigd

FIA WTCR 2018
FIA WTCR 2018
Terwijl het compensatiegewicht ongewijzigd blijft met 60 kg extra ballast voor de Hyundai's i30 TCR en 20 kg voor alle Honda Civic Type-R, heeft het technisch department van TCR andermaal de Balance of Performance aangepast. Met uitzondering van Hyundai en Honda verschijnen de andere merken dit weekend in Zandvoort lichter aan de start. Om de dominerende Hyundai's verder af te remmen zien deze hun rijhoogte daarenboven verhoogd van 80mm tot 100mm en wordt het motorvermogen teruggeschroefd tot 97,5%.
De volgende modellen krijgen een verlaging van het minimumgewicht:
 
Peugeot 308 Racing Cup -60kg (voorheen -30): minimum racing gewicht 1225kg
Alfa Romeo Giulietta TCR -40kg (voorheen -20): minimum racing gewicht 1285kg
Peugeot 308 TCR -40kg (voorheen -20): minimum racing gewicht 1285kg
CUPRA/SEAT TCR -20kg (voorheen -10): minimum racing gewicht 1305kg
CUPRA/SEAT TCR DSG -20kg (voorheen -10): minimum racing gewicht 1270kg
Audi RS3 LMS SEQ -10kg (voorheen +10): minimum racing gewicht 1315kg
Audi RS3 LMS DSG -10kg (voorheen +10): minimum racing gewicht 1280kg
Volkswagen Golf GTI SEQ -10kg (voorheen 0): minimum racing gewicht 1315kg
Volkswagen Golf GTI DSG -10kg (voorheen 0): minimum racing gewicht 1280kg
 
De minimumgewichten van de Hyundai (1325kg), Honda Civic FK2 (1305) en Opel Astra (1315kg) blijven onveranderd, dit van de Honda Civic FK7 wordt opgetrokken tot  1325kg.

De nieuwe BoP treedt onmiddellijk in werking en geldt zowel voor WTCR, TCR Europe/Benlux- als voor TCR China Series

Foto: Hans van Onsem



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Cup op zaterdag 19 mei 2018.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons