VR Racing by Qvick Motors legt plannen op tafel
Er bestaan nog twijfels over het inzetten van deze krachtige vuurspuwer in de Belcar Endurance 2020. Bij VR Racing by Qvick Motors had men eerst geopteerd om tijdens de 24 Hours of Zolder alleen de Historic BMW M3 E30 in te scrhijven (in de klasse Belcar 6) en de Ford Mustang V8 Marc Car 2 een jaar aan de kant te houden. Er zijn reeds enkele geïnteresseerde piloten voor de BMW E30 M3, maar ook voor de Marc Car is er interesse.
Zodoende is de kans reëel dat men bij VR Racing by Qvick Motors het geweer alsnog van schouder wisselt en indien mogelijk met twee wagens richting de Zolderse etmaalrace trekt. Daarom is VR Racing nog op zoek naar piloten die de 24 Hours willen rijden met de BMW E30 M3 of de Ford Mustang V8 Marc Car 2. Afhankelijk van de interesse zal men dan later de knoop definitief doorhakken.
Wie interesse heeft kan contact opnemen met Erik Qvick via erik.qvick@qvickmotors.be of 0032 495 33 26 55.
Indien de Marc Car effectief aan de start komt tijdens de Zolderse etmaalrace, dan komt er sowieso een voorbereidende wedstrijd binnen de Belcar op Circuit Zolder.
Ex-PSR (Patrick Slaus Racing) BMW 335i vervoegt Historic peloton
De hoofdbrok van het seizoen voor VR Racing wordt de Belcar Historic Cup, met een voorlopige gekrompen kalender nu Circuit Zolder heeft beslist dat de Zolder Historic Grand Prix wordt vervangen door een weekend van de VW Fun Cup. Met het American Festival NASCAR-weekend, de 24 Hours of Zolder, de 1000 km of Zolder en de Nürburgring staan voorlopig vier weekends of acht races op de kalender.Hier zal VR Racing by Qvick Motors op twee paarden wedden. Enerzijds krijgen we opnieuw de razendsnelle BMW M3 E30 te zien waarmee Dirk Van Rompuy vorig seizoen tot de laatste race meedeed voor de titel. Aan anderzijds is er de nieuwste aanwinst van VR Racing, namelijk de BMW 335i ex-Slaus, die na vele omwegen terug op Belgische bodem staat. De 335i zal terug in de originele Gitanes-outfit komen en krijgt dus een mooi tweede leven. De twee wagens worden gemend door Dirk Van Rompuy, Tom Van Rompuy en Erik Qvick. Ze komen door hun verschil in bouwjaar uit in verschillende platformen en rijden beiden voor de titel in hun respectievelijke platform of klasse.
Binnen de BRAVO Belcar Historic Cup spreken we niet meer over Youngtimers, gezien de FIA de leeftijdsgrens van de Historic heeft opgetrokken naar 1990. Er zijn momenteel drie klassen voor Historische wagens, verdeeld over FIA gehomologeerde wagens en platformen per leeftijdscategorie. Een vierde platform is voor ex-Belcar-wagens die reden in de jaren ’90 en met een cilinderinhoud van maximum 2500cc.
Ook rally opnieuw op de kalender voor Dirk & Tom Van Rompuy
Dirk Van Rompuy had zich met nieuwe co Jean-Marie Lurquin verheugd op de Rally van Marokko met de Opel Ascona 400-look gravel versie. Ook hier stak de corona-crisis een stokje voor; de wedstrijd werd uitgesteld. In afwachting van Marokko zullen beiden zich voorbereiden in een van de gravelrally’s in Frankrijk.Verder zullen vader en zoon Van Rompuy ook te zien zijn in East Belgian Rally. Dirk met de Opel Ascona i2000 en Tom met de BMW M3 E30. Ook de Omloop van Vlaanderen wordt aan de kalender toegevoegd. Daar zal Tom de M3 inschrijven, terwijl Dirk met zal meedoen aan de regularity met co Eddy Smeets. Dit mogelijk in de Porsche 914/6 waarmee hij in lang vervlogen tijden reeds onderweg was en welke hij nu door toeval terug heeft kunnen aankopen. De wagen wordt nu terug in optima forma gebracht door Jean-Marie Dehaye.
En last but not least heeft VR Racing ook een rasechte en genummerde Opel Ascona 400 aan zijn arsenaal toegevoegd, maar dat is een project voor 2021. Nu maar hopen dat de crisis bezworen wordt en iedereen terug zijn favoriete hobby kan beoefenen.
Foto's: Niels Vaeck - Ronald Janssens - PSR - VR Racing - RIP - Rally van Portugal - Wilfried Geerts
Tweet