Zandvoort: Tevredenheid in Benelux-kamp na kwalificatie
Fred Vervisch: "Ik ben tevreden met mijn snelste ronde maar we komen nog een paar tienden tekort om echt snel te zijn. Het is goed om in de top 10 te staan maar ik had gehoopt op een stek in de top 5. De Audi's zijn nu kompetitiever maar de WRT-wagens doen het nog ca. vier tienden beter dus dat is dan weer minder goed. De auto voelde gisteren beter aan, we veranderden een paar kleinigheden aan de setup vandaag maar blijkbaar niet in de goede richting. In race 1 komt het er op aan punten te sprokkelen en indien we morgen ook in de top tien staan biedt de omgekeerde top 10-grid voor race 2 goede mogelijkheden".
Net als Fred Vervisch die alvast in Zandvoort Kurt Mollekens als race-engineer krijgt, gaat ook Comtoyou-teamgenoot Denis Dupont vanaf de meeting in Vila Real samenwerken met een andere ingenieur, met name deze die hem eind vorig seizoen in de TCR International-finale in Dubai al flankeerde. Voor de meeting in Zandvoort wordt de Team RACB-rijder bijgestaan door Bas Leinders. "We ontdekten enkele technische issues, die zorgden voor onderstuur en onstabiliteit bij het aanremmen" aldus Leinders. "In de kwalificatie is gebleken dat die stilaan tot het verleden behoren. Laten we stellen dat we qua afstelling op het verkeerde spoor zaten en sinds vanochtend op het rechte pad terecht zijn gekomen".
Tom Coronel: "Ik ben redelijk tevreden want ik had na de véle problemen van gisteren tijdens de oefenritten nooit verwacht op P8 te kunnen eindigen. Blijkt dat ik al van bij de start van het seizoen met een shiftprobleem had te kampen waardoor ik bij het schakelen toch telkens enkele tienden verloor. Ook het feit dat ik in tegenstelling tot de youngsters nog met de rechtvoet rem, in combinatie met de korte antwoordtijd van de huidige turbo's maakt dat ik ook daar tijd verlies. Voor dit weekend lukt het me nog niet maar voor de meeting in Vila Real moet ik het remmen met de linker voet echt wel onder de knie zien te hebben. Die hele digitale flipperkasttoestanden zijn een beetje aan mij voorbij gegaan, zo'n TCR-auto van vandaag lijkt nu meer op een playstationauto waarbij alles als vanzelf gaat dan op een echte racewagen waar je het nog allemaal zelf moest doen...".
Foto: Hans van Onsem
Tweet