Silverstone: Eerst Porsche en daarna Audi bij de vrije trainingen
De hiërarchie wijzigde echter in de namiddag bij de tweede sessie. Audi liet zien dat het veel sneller kon dan wat in de morgen was getoond en zette zijn beide wagens bovenaan de tabellen. Met een tijd van 1:43.124 kwam Lucas di Grassi al in de buurt van de poletijd van verleden jaar. André Lotterer op de R18 e-tron quattro #2 moest maar 0.400 seconde toegeven op de tijd van zijn Braziliaanse teamgenoot. Kazu Nakajima was met de Toyota TS040 Hybrid goed voor een derde tijd op 0.963 van de snelste tijd terwijl Mark Webber met de Porsche 919 al 1.917 moest toegeven.
In de LMP2 was de snelste tijd opnieuw voor de G-Drive Mogan-Nissan met Olivier Pla aan het stuur, de KCMG Oreca 03-Nissan volgde op 0.302. In de GTE Pro-klasse was het weer Porsche dat domineerde, ditmaal was de #92 van Lietz/Holzer/Makowiecki sneller dan de #91 van Tandy/Bergmeister/Pilet in een tijd van 2:00.057. De RAM Racing Ferrari van Parente en Griffin klokte de derde tijd terwijl wij moeten verder gaan tot de zesde plaats om de eerste Aston Martin terug te vinden (Mücke/Turner). Ook in de GTE Am- klasse was het Porsche die bovenaan eindigde met de Proton Competition 911 RSR van Ried/Bachler/Al Qubaisi.
Foto: WEC/Rourke
Tweet