van der Horst

Stefano d'Aste opteert voor WTCC-come back

Stefano D'Aste
Stefano D'Aste
ItaliaRacing meldt dat Stefano d'Aste dit jaar zijn come back maakt in het WTCC. De kleurrijke Italiaan zou zopas tot een akkoord met Münnich Motorsport zijn gekomen en bemant een RML Chevrolet Cruze TC1 die het Duitse team dit jaar inzet.
  • Powercars
Stefano d'Aste & Mehdi Bennani - BMW 320TC
Stefano d'Aste & Mehdi Bennani - BMW 320TC
D'Aste liet begin dit jaar nog in het midden of hij voor zijn toerwagen-come back na een seizoen in de Lotus Cup Italia voor het nieuwe TCR dan wel het WTCC zou kiezen. Zo te horen keert de patron van PB Racing, het team waarmee hij in 2013 nog het WTCC betwistte aan boord van een BMW 320TC, terug naar zijn oude liefde. D'Aste moest vorige winter om pecuniaire redenen nog afhaken voor een TC1-zitje maar tekent dus nu met het AllInkl.Com Münnich Motorsport opnieuw present voor het wereldkampioenschap. Bij het Duitse team vindt hij overigens Dominik Greiner terug, zijn ingenieur waarmee hij voorheen bij Wiechers-Sport samenwerkte. Een aanpassing wordt het hoe dan ook, aangezien d'Aste de voorbije vijftien jaar steeds met achterwiel aangedreven wagens heeft geracet.

Stefano d'Aste - Münnich Motorsport
Stefano d'Aste - Münnich Motorsport
D'Aste die de plaats van zijn afscheidnemende landgenoot Gianni Morbidelli inneemt, zou vrijdag tijdens de test- en persdag in Barcelona al de baan op gaan. Of naast D'Aste ook René Münnich zelf opnieuw aantreedt, zal wellicht vrijdag blijken.

Terwijl bij zowel Citroën, Honda als Lada duidelijk is wie dit seizoen de respectieve kleuren zal verdedigen, blijft het nog even gissen hoeveel Chevrolet Cruze TC1 RML dit jaar aan de man brengt. Minimum worden er dat zes, mogelijk zelfs acht. Zeker is dat naast de zes chassis' van vorig jaar, RML twee nieuwe wagens heeft gebouwd; naar verluidt zouden die bemand worden door het Franse duo  John Filippi-Grégoire Demoustier, respectievelijk uitkomend voor Campos Racing en Craft Bamboo.

Foto's: Hans van Onsem & FIA WTCC



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Championship op dinsdag 10 februari 2015.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons