24H Spa: "Een van de moeilijkst te winnen races ter wereld"
"Deze wedstrijd blijft evenwel ook een van de moeilijkst te winnen races op deze planeet. Het is in elk geval de GT-wedstrijd die het grootste aantal wagens heeft binnen eenzelfde categorie. Hetzelfde reglement hebben voor 50-60 wagens heeft iets magisch en voor de piloten betekent het een flinke opdracht. Het verschil maken met de concurrentie is moeilijk, want het zit 'm niet in de acceleratie, maar in de remzones en bij het uitsturen van de bochten met een hogere snelheid", aldus Vosse wiens mening gedeeld werd door Dr. Wolfgang Ullrich. "De competitiviteit hier wordt elk jaar beter, wat toch wel indrukwekkend is. Het GT3-concept werkt goed wereldwijd en is een goede basis om nog jaren verder te gaan. Spa is altijd een speciale wedstrijd geweest op mijn kalender, al ben ik hier eerder als toeschouwer. Het is altijd fijn om hier vrienden terug te zien en daarnaast is er veel minder stress voor mij dan op een WEC of DTM-race.
Charles-Henri Bonnet, "We kunnen traditioneel rekenen op trouwe, historische partners en dat is ook dit jaar niet anders. Bijvoorbeeld Total, al meer dan 30 jaar een trouwe partner, en een andere is iets jonger, maar de relatie is daarom niet minder sterk, Team WRT. De wedstrijd blijft groeien en dat is belangrijk voor ons, als één van de belangrijkste evenementen in het jaar. Het is één van die wedstrijden die we willen winnen. SRO levert formidabel werk om een van de meest gewaardeerde endurancewedstrijden ter wereld te organiseren en voor ons is dit één van de vier grote enduranceraces ter wereld, naast Daytona, Le Mans en de Nürburgring, maar de competitie hier is één van de felste. Het is een zeer prestigieuze wedstrijd en deze winnen geeft een soort van fierheid aan ons allen. Ook commercieel zou het interessant zijn, gezien we een felle strijd leveren op de markt met twee andere merken."
Foto's: Martijn Wouters
Tweet