24H Zolder: Nabeschouwing Pedro Bonnet
“Ik hoop dat we de positieve lijn kunnen doortrekken, want ik wil de voeling met de jongens van Testdriver niet verliezen. Nadien gaat het nog richting Spa en Zolder en ik ben ervan overtuigd dat we een spannende ontknoping tegemoet gaan”.
De omschakeling van rallycross naar circuit heeft Pedro Bonnet goed verteerd, maar het verschil tussen beide disciplines en de uitstraling ervan is zo groot dat de Limburger onmiddellijk intekende toen JJ Motorsport een BMW 325i Clubsport exemplaar inschreef voor de 24 Hours of Zolder.
“Voor mij was dit de uitgelezen kans om mijn ervaring op circuit verder bij te schaven. Er is een wereld van verschil tussen rallycross, waarbij de wedstrijden zeer kort maar zeer intensief zijn en het rijden van endurance wedstrijden op circuit. Ik kan het vergelijken met een motorcrosser die nadien op circuit gaat rijden bij de moto’s. In het begin wou ik me laten verleiden door het laten glijden van de wagen, maar via een goede begeleiding kan ik nu mijn mannetje staan in het BMW Clubsport Trophy gebeuren”.
“Ik heb enorm veel opgestoken tijdens de afgelopen 24 Uren en ook de vergelijking van de data is verrijkend. Ik heb een dubbele stint gereden en ben nooit in de problemen gekomen. Ik had me fysisch en mentaal goed voorbereid en ik moet toegeven dat op dat vlak alles vlot is verlopen. Een dikke pluim ook naar het ganse team van JJ Motorsport die heel goed nagedacht heeft inzake deze wedstrijd. Er werd een vrij strenge briefing gedaan voor de race en iedereen moest zich aan de opgelegde normtijden houden. Geen sprake van interne concurrentie en toen ik even in de wedstrijd onder de twee minuten dook, ben ik ook onmiddellijk terug gefloten. De wagen zelf was een juweeltje en de baanligging heel neutraal. Zodoende werd ik samen met Guido Werckx, Kristof De Neef, Olivier Hermans en Johan Caeldries mooi 11de algemeen en pakten we onverhoopt een podiumplaats in Toerisme. Ik hoop dan ook dat het initiatief van JJ Motorsport navolging krijgt bij de andere teams die actief zijn in de BMW Clubsport Trophy. Een beetje meer concurrentie op de track zou geen kwaad kunnen,” lacht Bonnet.
Het is duidelijk dat Pedro Bonnet nu de circuit microbe definitief te pakken heeft, al zullen rally en rallycross toch nooit volledig worden verbannen in het achterhoofd.
“Ik heb me super geamuseerd en het volledige team en de andere piloten hebben zich mee ingezet voor dit onverhoopte succes met een wagen die dicht aanleunt bij het productiemodel. Belangrijk is ook dat je sponsors, pers en andere genodigden op een gans andere manier kan ontvangen. Iets wat destijds in rallycross quasi ondenkbaar was. En ook dat is zeer belangrijk. Ik heb nog geen concrete plannen voor de toekomst, maar ik wil ook wel eens testen in een snellere wagen en met slicks eronder. Ik voel dat een volgende stap eraan zit te komen. De BMW Clubsport Trophy is een zeer goed instapklasse met prima begeleiding en ik kan het iedereen aanraden. Maar ik voel dat ik in een GT misschien ook geen slechte beurt zou maken, dus gaan we ons eens goed bezinnen en rondkijken welke mogelijkheden er zich op de markt bevinden voor de toekomst”, besluit een tevreden Pedro Bonnet.
Pedro Bonnet Press
Tweet