24H2CV: Een meer dan rijk gevuld deelnemersveld voor de 38ste editie van de 24H2CV/C1


Tegenover deze Luikse formatie vinden we het CGS-racingteam, dat dit jaar zijn 20ste verjaardag viert en graag een vierde ster aan zijn logo wil toevoegen. In 2016, 2021 en 2022 had het team van de broers Hooreman telkens het laatste woord met hun wel gekende #70. Die zal, buiten aan de teamverantwoordelijken, dit jaar ook worden toevertrouwd aan Gary Adnitt, David Dermont en een zekere Nick Catsburg, tegenwoordig de fabrieksrijder voor het Corvette team! Het zal er daar warm aan toegaan…
Tussen de voormalige winnaars zien we ook nog La Botte (2015), die uiteraard opnieuw van de partij zijn met hun #5 in handen van Tony Furlotti, Serge Istas, Anthony Coxon, Raphaël Beaufort en Benjamin Renaud. Heel wat zwaar geschut dus…

In de groep van de logische favorieten moeten we zeker nog toevoegen: de #2 Dubble Crash by Kama met Boveroux-Cristinelli-Thonnart, de #3 Mickey Racing van Berben-Carere-Pecoraro, de #4 P4M 2 van Marquet-Marquet-Speleers-Peiffer, de #6 RTA van Devos-Jassogne-Nopère-Courtois, de #17 Team Seventeen van Cordebar-Laborde-Lagorce-O’Keeffe, de #22 Wamb Racing van Buschaert-Buschaert-Hertsens-Francis, de #26 Wacky Racers van Lacoste-Bolland-Lachaud-Bourdon, de #33 P4M 1 van Bouchereau-Bressan-De Kelper, de #55 AG Racing Box van Abrahams-Abrahams-Houben-Jaminet-Beaupain, de #60 van Crespin-Crespin-Crespin-Henry, de #65 VDS Racing Adventures van van der Straten-de Latre du Bosqueau-de Latre du Bosqueau… en nog vele anderen want de 24H2CV staan erom bekend de wedstrijd bij uitstek te zijn waarin alles steeds mogelijk is!
De Hybrides met BMW motoren zullen nog maar eens de hogere regionen van het algemene klassement monopoliseren, maar de strijd zal ook intens zijn in de andere categorieën. We zien er de onvermijdelijke clan Burton, die zijn ingeschreven bij de “Xpérimentale” met de #77 Burton Technifutur Academy van Marville-Pirlot-Dahm-Gengoux en de #78 Gascard Speed Organisation van Gascard-Gascard-Pire. Deze bolides zonder dak zullen het opnemen tegen de #7 Flax-Team van Marchandisse-Devillers-Marchandisse-Delvaux-Rosy en de #51 51 Tracanet van Salort-Guiberteau-Deville.
Binnen de rangen van de Prototypes (met Citroën mechaniek), zal 2PK Racing Team (#31, Willaert-Staelen-Schollaert-De Bel) de degens kruisen met The 47 Amélioré Beast (#47, Mertens-Mertens-Van Wijmeersch-Smit-Van Israel-Branke), de 2CV de Feu (#90, Brethenoux-Domingues-Guignard-Guignard) en de BKS (#652, Martin-Millot-Lauzanne-Surel).
Dan blijven er nog de “Classiques”, die het dichtste aanleunen bij de seriemodellen, en zich van bocht naar bocht wiegen in een wedstrijd binnen de wedstrijd tussen 2CV Passion (#13, Sailly-Rousse-Pade), Automotive Eendgineering (#Spijker-Magermans-Kolvoort), Crazy Snail (#84, Mercier-Bobba-Pereira Lopes-Lercher-Bourbonnois), Rétro Racing Team (#98, Van de Velde-Van den Brande-Arys), Les Bielles de Giel (#161, Bouillard-La Scala-La Scala-Tireau) en Citro’s Potes (#535, Guermann-Desrochers-Deniau-Martin).
Vuurwerk!


Zoals een andere traditie het dan weer wil zullen meedere bekende gezichten uit de autosport...of van elders, van de partij zijn. We denken daarbij natuurlijk aan Kevin en Jonathan Borlée, die samen rijden op de #205 JFK by Kimy Racing, aan de rijders van het team KM99 uit het wereldkampioenschap endurance bij de motoren met Lucas Mahias, Florian Marino en Bastien Mackels, maar ook aan de bende van Acome by AP met Manu Nava, Marc Lognard, Julien Grosjean, Pierre-André Guillaume, Christophe Geoffroy en Nathan Diederickx.
Bij het #270 CGS-racingteam zien we aan het stuur achtereenvolgens Chris Tangeten, Ian Stinton en… Robert Van Gysegem! Het wordt een grootse terugkeer naar de competitie door deze in de paddock zeer gewaardeerde persoon, en met het vooruitzicht van een heel warm weerzien met de 2CV/C1 gemeenschap. Welcome back, Robert!
Na een vrijdag die is gewijd aan de privé-testritten, beginnen de zaken op zaterdag tussen 9u45 en 11u15, met de kwalificatie van de 24H2CV/C1. Na de traditionele en zeer populaire Parade, gehouden vanaf 15u45, begeven de teams van de 2CV en C1 zich naar hun plaatsje op de startgrid. Om 17u00 wordt dan het startschot gegeven voor deze 38ste editie. Nu alleen nog...
24H2CV/C1
Tweet